ارائه بیش از 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش آی تی و آی سی تی

مدیرعامل پست بانک گفت: حدود 2 هزار میلیارد تومان در بخش آی تی و آی سی تی کشور در شش ماهه اول تسهیلات ارائه شده است و امیدواریم که این تسهیلات  افزایش پیدا کند.

خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک در بازدید از غرفه ایسکانیوز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره تسهیلات پست بانک در شش ماه اول سال 96 گفت: پست بانک فعالیت های تامین مالی وتسهیلاتی خود را در دو محور اصلی انجام می دهد.
او ادامه داد: یکی از این محورها بانک تخصصی و توسعه ای نظام بانکی در بخش آی تی و آی سی تی کشور است به طور مشخص تامین مالی فعالیت های این بخش ها هم از نرم افزار و هم سخت افزار ، محتوا و سایر فعالیت های این حوزه را عهده دار است که فعالین بخش خصوصی نیز می توانند به این بانک تخصصی مراجعه کنند و نیازهای مالی خود را از طریق این بانک تامین کنند.
فرحی ادامه داد: حدود 2 هزار میلیارد تومان در بخش آی تی و آی سی تی کشور در شش ماهه اول تسهیلات دادیم که این تسهیلات می‌تواند افزایش پیدا کند.
مدیر عامل پست بانک گفت: شرکت های اوپراتورها و شرکت های تامین کننده اینترنت و کسب و کارهای کوچک در زمینه آی تی بیشترین حجم تسهیلات را در بر می گیرد.
فرحی ادامه داد: محور دوم تسهیلات بانک ها با توجه به گستردگی در مناطق شهری و روستایی کشور که بالغ بر 8200 باجه در سراسر کشور به عنوان گسترده ترین شبکه نظام بانکی هستیم تامین مالی های خرد فعالین و روستاییان کشور است که برای فعالیت‌هایشان استفاده می کنند.
فرحی درباره تسهیلات به روستاییان در شش ماه نخست امسال هم گفت: در سال گذشته 72 هزار فقره وام خرد برای فعالیت هایشان در زمینه گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی پرداخت کردیم که در سال جاری هم این وام دادن ها ادامه خواهد داشت.
او ادامه داد: برای شش ماهه دوم عمده فعالیت صندوق توسعه ملی در راستای قانون تسهیل و توسعه اشتغال وتولید در روستاهای کشور که تمام فعالیت های بخش روستایی را در بر می گیرد.
مدیرعامل پست بانک درباره تخصیص تسهیلات برای شش ماهه دوم برای روستاییان گفت: با توجه به متقاضیان در هر استان در نظر گرفته می شود و حدی برای این تسهیلات تاکنون در نظر گرفته نشده است یعنی هر کس با توجه به طرح خود می تواند تسهیلات دریافت کند.
او گفت: سقف جمعی تسهیلات معادل 1.5میلیارد دلار است که حدود 6 هزارمیلیاردتومان است و سیستم بانکی هم معادل این پول یعنی 12هزارمیلیاردتومان دولت برای این امر تخصیص داده است.
او در پایان گفت: ما بستر جدید بانکی را در بانک مستقر کردیم که فعالیت های مناسبی برای ارتقا و گسترش فعالیت بانکی است که طی هفته های آتی بعضی از سرویس های بانکی را رونمایی می کنیم.

401

کد خبر: 862532

وب گردی

وب گردی