اجلاس استادان زبان فارسی روسیه در ایران از سال آینده

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، همایش سراسری استادان زبان و ادبیات فارسی در روسیه را موفقیت آمیز خواند و میزبانی بنیاد سعدی برای برگزاری این اجلاس در سال آینده را یکی از دستاوردهای مهم این نشست دانست.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، در اجلاس استادان زبان فارسی روسیه که در مسکو برگزار شد، رضا مراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی به عنوان نماینده بنیاد سعدی حضور یافت که طی آن دستاوردهای خوبی در زمینه همکاری­ های بنیاد سعدی برای گسترش زبان فارسی در کشور روسیه حاصل شد.

صحرایی در این همایش در گزارش خود با عنوان «برنامه کلان آموزش زبان فارسی در جهان» اظهار کرد: 8 محور، عمده فعالیت آموزش و پژوهش مرتبط با گستره زبان فارسی در خارج از کشور است که شامل « برنامه کلان تامین محتوای آموزشی، آزمون سازی، برگزاری دوره های دانش افزایی، آموزش مجازی ، همایش متولیان و موسسه های فعال در جهان، دوره های تربیت مدرس زبان فارسی، تهیه نرم افزار آموزشی و وسایل کمک آموزشی » است.

وی با مثبت ارزیابی کردن نشست استادان زبان فارسی کشور روسیه ، گفت: از دستاوردهای مهم این نشست، معرفی نسخه روسی کتاب «گام اول»، که توسط بنیاد سعدی تالیف شده است، بود که قرار است پس از کسب نظر از اساتید برجسته روسی ، این کتاب در آن کشور هم توسط یکی از دانشگاه­ها و انتشارات معتبر روسیه به چاپ برسد.

وی در ادامه افزود: همچنین از دیگر نتایج مهم این اجلاس، تشکیل یک جلسه کارشناسی درباره المپیاد ادبیات فارسی کشور روسیه بود که در این نشست زمان بندی این المپیاد، محتوا و فرآیند اجرایی آن به تصویب رسید و به محض اینکه مقدمات اجرایی آن در ایران شروع شود، جزئیات بیشتر آن اعلام می شود.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی همچنین اعلام کرد: طی این نشست مقرر شد یک دوره دانش افزایی به مدت دو هفته ویژه فارسی آموزان روسی تا پیش از پایان سال میلادی توسط بنیاد سعدی برگزار شود که زمان این برنامه توسط رایزنی فرهنگی ایران اعلام خواهد شد.

صحرایی در ادامه یکی از مهم­ترین دستاوردهای همایش سراسری استادان زبان فارسی روسیه را میزبانی ایران در سال آینده عنوان کرد و گفت: بنیاد سعدی در سال آینده آمادگی برگزاری این اجلاس را در ایران خواهد شد و قرار است رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی های لازم را صورت دهد تا اجلاس استادان زبان فارسی با میزبانی بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبایی در ایران برگزار شود.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی در پایان گفت: در این اجلاس با توجه به توانمندی­های بنیاد سعدی، اجرای یک دوره دانش افزایی ویژه گروهی از استادان زبان فارسی روسیه نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و طبق صحبت ­های انجام شده، این گروه 6 الی ده نفره در دی ماه به ایران می­ آیند تا یک دوره فشرده تربیت مدرس زبان فارسی را طی کنند. این دوره نیز با توافق و همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام این خبر، این همایش به همت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو برگزار شد و ٤٠ نفر از اساتید زبان فارسی از دانشگاه های مختلف مسکو و مناطق مختلف از جمله داغستان ، تاتارستان ، سنت پترزبورگ ، آستیا و باشقیرستان در این همایش به سخنرانی و ارائه راهکار برای توسعه زبان فارسی پرداختند.

502

کد خبر: 862536

وب گردی

وب گردی