رابطه ایران و روسیه یک ضرورت است

سفیر ایران در روسیه با ضروری خواندن رابطه تهران _مسکو در شرایط فعلی، از روند رو به رشد همکاری های دانشگاهی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، مهدی سنایی طی سخنانی در سومین نشست اتحادیه دانشگاه های برتر ایران و روسیه در مسکو با یادآوری اینکه ایده تشکیل اتحادیه دانشگاه های برتر دو کشور از سال ۲۰۱۵ شکل گرفت و اکنون به نهادی ارزشمند برای گسترش همکاری های دانشگاهی تبدیل شده است، گفت: روابط ایران و روسیه اگر در گذشته یک انتخاب بود، اکنون به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد :ایران و روسیه اکنون مشکلات و تهدیدهای مشترکی در حوزه های مختلف مانند مقابله با تروریسم و افراطی گری، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با یکجانبه گرایی موجود در عرصه بین المللی دارند. ایده توسعه پایدار را از دغدغه های مشترک تصمیم گیران دو کشور برشمرد و افزود: دانشگاه های دو کشور در این عرصه نقش مهمی به عهده دارند.

سفیر ایران در روسیه اظهار کرد: تعداد دانشجویان ایرانی در روسیه به سرعت رو به افزایش است و این امر در کنار افزایش توریست های ایرانی در روسیه زمینه بسط تعاملات علمی و فرهنگی را فراهم آورده است.

وی از روسای دانشگاه ها خواست ظرفیت بیشتری برای مبادله استاد و دانشجو فراهم کنند و از مقامات بخش علمی و آموزشی دو کشور تقاضا کرد که با امضای سند شناسایی مدارک تحصیلی دو کشور گامی در تقویت تعاملات دانشگاهی بردارند.

سومین نشست اتحادیه دانشگاه های برتر ایران روسیه با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و روسا، مدیران و اساتید ۱۴ دانشگاه برتر کشور و نیز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران برگزار شد.

کد خبر: 862543

وب گردی

وب گردی