انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه شیلاتی/ ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن آبزی

انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان صنایع دریایی، سازمان شیلات و صندوق توسعه صنایع دریایی برای ساخت شناور منعقد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسن صالحی، رئیس سازمان شیلات و معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با معاون وزیر دفاع با بیان اینکه کشور ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن آبزیان را در سال پایانی برنامه ششم و چهارصد هزار تن را تا سال ۱۴۰۴ دارد، تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان صنایع دریایی، شیلات ایران و صندوق توسعه صنایع دریایی، با محوریت اختصاص ۸۰ درصد تسهیلات از طریق صندوق توسعه صنایع دریایی به بخش خصوصی برای ساخت شناور، بسیار مثمرثمر خواهد بود.

او با بیان اینکه آورده ۲۰ درصدی سازندگان و فعالان حوزه ساخت شناورها در این زمینه و اختصاص وام ۸۰ درصدی می‌تواند بسیاری از نیازهای این صنعت را برآورده سازد، افزود: سازمان شیلات آمادگی کامل خود را در حمایت از این طرح اعلام می‌دارد.

صالحی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که امروز صنعت داخلی کشور به توانمندی و قابلیت‌های بی‌شماری در تولید پرورش ماهی در قفس در داخل دریا رسیده است و این نشان می‌دهد که کشور یک گام به خودکفایی در حوزه آبزی‌پروری و شیلات، دست یافته است.

گفتنی است، در دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته، تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان رئیس سازمان شیلات ایران با امید رستگاری، معاون وزیر دفاع و همچنین مدیرعامل سازمان صنایع دریایی منعقد شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 862563

وب گردی

وب گردی