آسیب رساندن به توان دفاعی ایران محور قطعنامه کنگره آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تمرکز بر آسیب رساندن به توان دفاعی و خوداتکایی ایران اولین پیام کنگره آمریکا در تصویب قطعنامه اخیر است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصویب قطعنامه "قانون اجرایی برنامه موشکی بالستیک ایران و تحریم های بین المللی" در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: کنگره آمریکا مجموعه قوانین تحریمی بیشماری علیه کشورمان را در گذشته تصویب کرده اما باید اذعان کرد که قطعنامه مذکور ناقض برجام تلقی می شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمرکز بر آسیب رساندن به توان دفاعی و خوداتکایی جمهوری اسلامی ایران اولین پیام کنگره آمریکا در تصویب قطعنامه مذکور است، اظهار کرد: در این بین کنگره تلاش کرد که با تصویب این قانون تحریمی، برجام را نقض نکند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها می خواهند فشار را بر کشورمان افزایش دهند، ادامه داد: یکی از ابزارهای تحقق این سیاست، اعمال تحریم های مختلف به بهانه‌های واهی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه موشک نماد توان دفاعی قدرتمند جمهوری اسلامی محسوب می شود که آمریکایی ها نسبت به آن حساس بوده و به همین دلیل همواره حوزه دفاعی کشورمان مورد تحریم قرار گرفته است، تصریح کرد: در این بین عمق استراتژیک ایران در منطقه نیز دومین ویژگی مهمی است که سپاه قدس و حزب الله لبنان 2 شاخصه محسوب می شوند؛ بر این اساس توان دفاع استراتژیک کشورمان تا مرزهای رژیم اشغالگر قدس رسیده و می توان در صورت بروز خطایی حیفا و تلاویو را با خاک نابود کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا به دلیل موارد مذکور از اینکه مناسبات با ایران به چالش خشن و سخت تبدیل شود دوری می کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس تلاش می کنند تا با سیاست نرم و اعمال تحریم کشورمان را تحت فشار قرار دهند.

منبع: خانه ملت

303

کد خبر: 862571

وب گردی

وب گردی