گوشه ای از محرومیت های روستایی در دوردست ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد/مسئولین چه کردند؟

روستای محروم "مور زرد زیلایی" از توابع شهرستان بویراحمد است که کمبود سوخت زمستانی و نداشتن راه مناسب از مهم‌ترین مشکلات این روستاست.

ایسکانیوز– ندا فراهانی: روستای محروم «مور زرد زیلایی» با 150 خانوار و جمعیت 773 نفر فاقد راه ارتباطی مناسب است جاده روستا قدیمی و خاکی است که چند مرتبه مسئولان قول دادند این جاده آسفالت شود اما متأسفانه هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

در فصل زمستان با نخستین بارش باران و برف راه این روستا بسته می‌شود و امکان عبور و مرور خودرو مقدور نیست.

این روستا دارای مشکلات و محرومیت‌های زیادی است اما هم‌اکنون مهم‌ترین و اولویت‌دارترین مشکل این روستا نداشتن راه ارتباطی و سوخت زمستانی است.

پژمان نیک اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در ارتباط با مشکلات اهالی منطقه روستا مورزرد اظهار داشت: روستای مورزرد جزئی از دهستان زیلایی است که در دورترین نقطه دور دست استان کهگیلویه و بویر احمد است و بیشتر برای تردد عشایر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود : در دهستان زیلایی تمام جاده های اصلی منطقه هم به یاسوج آسفالت شدن هم به چهار محال و بختیاری و همچنین دهستان زیلایی دارای امکانات خوب درمانی، اینترنت است و با برنامه هایی که داریم انتقال شبکه گازرسانی هم بزودی انجام می شود.

اقبالی گفت: روستای مورزرد یک مسیر عشایری دارای جاده سخت گذر است که قسمت عمده آن زیر سازی و قسمتی هم اسفالت شده است و تقریبا 7- 8 کیلومتر آن آسفالت نشده است و قسمت نهایی که وصل می شود به این روستا در دست پیمانکار است. با توجه به اعتباری که هرسال در اختیارش قرار می گیرد اجرایی می شود و این آخرین نقطه استان کهگیلویه و بویر احمد است که باید آسفالت شود.

وی در ادامه درباره مشکلات سوخت رسانی و نداشتن سوخت مردم منطقه در فصل سرما تصریح کرد : مردم روستا امسال مشکلی از جهت تامین سوخت نخواهند داشت و در حال حاضر هم اگر عاملی برای سوخت دارند مراجعه کنند به پخش فرآورده های نفتی که سوخت در اختیارشان قرار بگیرد .

اقبالی افزود: در دو زمستان گذشته هم که برف شدید آمده بود و منطقه بسته بود با هلی کوپتر امداد برای اهالی روستا اقدام به پخش مواد غذایی و سوخت رسانی شده است که من شخصا در این امداد رسانی حضور داشته ام.

وی در پایان گفت : منطقه روستایی مورزرد به دلیل صعب العبور بودن امکان گاز رسانی ندارد اما درصددیم بطورP.N.G این مسئله را حل کنیم و بتوانیم بطور قطع مشکل سوخت مردم روستا در فصل سرما را برطرف کنیم.

902/900

کد خبر: 862624

وب گردی

وب گردی