تهران - ایسکانیوز: کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نام بازیکن متخلف دوپینگ را اعلام کرد.

وحید ذوالقدر بازیکن نفت تهران، دو سال از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم شده است. احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال می‌گوید بازیکن مورد نظر هیچ درخواستی برای استیناف نداد و حکمش قطعی شده است: «نظر به اینکه تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ 93/6/30 بازیکن متخلف از قوانین کنترل دوپینگ درخواستی مبنی بر استیناف خود ارائه نکرد، مشخصات کامل‌اش به استناد آیین نامه به اطلاع عموم می رسد. این بازیکن وحید ذوالقدر بازیکن تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه فرهنگی ورزشی نفت تهران است که در تاریخ 93/5/4 مورد نمونه گیری کنترل دوپینگ خارج از رقابت‌ها قرار گرفته بود. براساس اعلام آزمایشگاه کنترل دوپینگ، در نمونه ادرار متعلق به او ماده ممنوعه مشتقات ناندرلون از دسته استروئید های آنابولیک شناسایی و تخلف وی محرز شد.»

استدلال‌های ذوالقدر در مراحل رسیدگی به پرونده نتوانسته نظر اعضای کمیته انضباطی را جلب کند: «این بازیکن در جلسات استماع دفاعیات و رسیدگی به پرونده، مستندات و مدارک خود را ارائه کرد که هیچ یک از ادعاهای مطروحه مورد قبول قرار نگرفت و این بازیکن از تاریخ 93/6/10 (تاریخ تعلیق موقت) به مدت دو سال از حضور در کلیه فعالیتهای مرتبط با فوتبال محروم شد.»

یکی از مربیان بدنساز ذوالقدر که این بازیکن به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ معرفی کرده هم تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

ذوالقدر 19 ساله است و سابقه حضور در تیم ملی جوانان را دارد. با این محرومیت او تا سن 21 سالگی نمی‌تواند تیم باشگاهی و ملی‌اش را همراهی کند.
کد خبر: 86265

وب گردی

وب گردی