پیشنهاد هاشمی برای کاربری ایستگاه‌های مترو به عنوان پدافندغیرعامل

رئیس شورای شهر تهران گفت: ایستگاه‌های متروی تهران می‌تواند کاربری پدافند غیرعامل را داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به حادثه دلخراش انفجار پالایشگاه شهید تندگویان گفت: این حادثه به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی اتفاق افتاده و به بازماندگان و همکاران این هفت تن خدمتگزار پالایشگاه تسلیت گفته و برای بهبودی مجروحان حادثه نیز دعا می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت عضویت «سپنتا نیکنام» عضو شورای شهر یزد گفت: این مسئله به یکی از مسائل اصلی افکار عمومی تبدیل شده و مجلس به عنوان قانونگذار و ناظر بر عملکرد انتخابات شوراها، مسئولیت پاسدار حقوق مردم است.

هاشمی با اشاره به ملاقات اعضای شورای شهر تهران با رئیس مجلس اظهار کرد: شورای شهر تهران نمی‌تواند به این مسئله ورود کند اما در ملاقات حضوری با لاریجانی ریاست مجلس، این سؤال از طرف یکی از اعضای شورا مطرح شد و وی قول داد از اختیاراتی که دارد، این مشکل را حل کند و در شرایط حساس بین‌المللی ما نیاز به یکپارچگی و یکدلی داخلی داریم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به روز پدافند ملی گفت: یکی از کاربری‌های ایستگاه‌های مترو، پدافند غیرعامل است و در صورتی که تمامی ۴۳۰ کیلومتر خطوط متروی تهران با ۲۵۶ ایستگاه به بهره‌برداری برسد و با فرض اینکه تهران ۸۰۰ کیلومتر مربع باشد، ما هر چهار کیلومتر، یک ایستگاه خواهیم داشت که می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ هزار مربع به ما امکان پدافند غیرعامل بدهد تا در زمان بحران از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به افزایش هزینه ساخت ایستگاه‌ها در صورت کاربری پدافند غیرعامل گفت: با توجه به هزینه‌های بالایی که در خصوص پدافند غیرعامل می‌شود، این افزایش هزینه منطقی و به نفع پایتخت است.
706

کد خبر: 862768

وب گردی

وب گردی