مردم محور بودن  نخستین سرمایه هلال احمر است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر عصر امروز شنبه ۶ آبان ماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم وجود یک برنامه منسجم و هدفمند به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از فرصت های پیش رو برای خدمت و فعالیت های انسان دوستانه در این مجموعه، بر تقویت و حفظ سرمایه های عظیم این نهاد مردمی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در این مراسم که دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر مسئولان و شخصیت ها حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین معزی در ابتدای سخنان خود با تقدیر از خدمات ارزشمند دکتر ضیایی رئیس سابق جمعیت ، هلال احمر را نهادی خیریه و بر پایه اعتماد مردمی دانست و گفت: در دوره فعالیت های دکتر ضیایی تلاش شد تا اقدامات این مجموعه کار آزموده تر، برنامه محور تر و با راهبردی بهتر پیش برود.
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر با تاکید بر نقش بی بدیل جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلف بشر دوستی و کمک به نیازمندان در سراسر دنیا افزود: بزرگترین افتخار این نهاد مردمی خدمت بی منت به دردمندان مصیبت دیدگان و نیازمندان واقعی است.
وی در همین زمینه افزود: این که این روزها خدمات انسان دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از نگاه و اعتماد ویژه جامعه به این نهاد خیریه است به مردم مظلوم و ستم دیده و رانده شده ی میانمار نیز رسیده خود از دغدغه های بارز این مدعاست.
حضور فعال در جهت فراهم آوردن شرایط آسایش زائران حسینی در پیاده روی اجتماع عظیم جهانی اربعین حسینی از دیگر فعالیت هایی بود که حجت الاسلام و المسلمین معزی به آن اشاره کرد وگفت: اینگونه فعالیت هاست که این نهاد را از حیث خدمات و فعالیت های انسان دوستانه که بر اساس منویات رهبر فرزانه انقلاب منطبق بر تعالیم اسلام است متمایز می سازد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود به 5 سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود : مردم محور بودن این مجموعه عظیم نخستین سرمایه ویژه ی آن است که باید در همین راستا با اطلاع رسانی درست و برنامه ریزی شده و با جذب به تقویت این مسئله پرداخت تا نگذاشت خللی بر این سرمایه وارد نشود.
اعتماد مردم به هلال احمر دومین سرمایه ای بود که نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر از آن یاد و خاطر نشان کرد: اعتمادی که آحاد مردم به این مجموعه ی انسان دوستانه دارند بزرگترین پشتوانه برای هلال احمر است که باید حفظ و تقویت شود.
حجت الاسلام و المسلمین معزی اضافه کرد: مردم باید جمعیت هلال احمر را دست خیر ببینند و البته در هلال احمر نیز باید تلاش کرد تا این اعتماد مردمی با شفاف سازی در فعالیت ها و اقدامات انجام شده حفظ و تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر داوطلب محور بودن فعالیت های هلال احمر را سومین سرمایه ی بزرگ این نهاد مردمی دانست و افزود: تحقق بخشیدن کار داوطلبانه و خیر خواهانه از جمله اقداماتی است که باید در این مجموعه نهادینه شود.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه، حضور جامعه بزرگ جوانان عضو هلال احمر را یکی دیگر از سرمایه های اساسی این نهاد مردمی خواند و تصریح کرد: باید تلاش کرد تا علاوه بر تحقق توصیه رئیس جمهور کشورمان مبنی بر جذب حداکثری و عضویت جوانان در هلال احمر، به تقویت روحیه ی ایثار و ازخودگذشتگی آنان پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین معزی فرهنگی بودن فعالیت های جمعیت هلال احمر را نیز فرصت و سرمایه ای مناسب دانست و گفت : بیش از ۲۷ فعالیت و اقدام دایم مجموعه فرهنگی است که توجه به آنان زمینه ساز تربیت انسان های شایسته، فداکار، ایثارگر و آماده برای خدمت می شود.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین با تاکید بر اهمیت اعتماد اعضای شورای عالی و همچنین رئیس جمهوری اسلامی ایران به دکتر پیوندی، رئیس جدید جمعیت هلال احمر، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای وی، تدبیر، تلاش و برنامه ریزی شایسته به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از سرمایه های بزرگ هلال احمر را خواستار شد.

700

کد خبر: 862788

وب گردی

وب گردی