پلیس هوشمند در کشور راه اندازی می‌شود/ افزایش تحرکات هوایی پلیس

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی گفت: حساس‌ترین و مهم‌ترین اقدامات پلیس در سال جاری تقویت همه‌جانبه مرز‌ها است که با توجه به تحرکاتی که دشمنان قسم خورده اسلامی علیه امت مسلمان به‌ویژه مردم ایران داشته‌اند، باید مرزهایمان را تقویت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان ، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی گفت: تقویت همه‌جانبه امنیت در مرز‌ها مهم‌ترین و حساس‌ترین فعالیت پلیس است که باید با تأمین تجهیزات، امکان نفوذ دشمنان به مرز‌ها را خنثی کنیم.

سردار ایوب سلیمانی در خصوص ارائه تجهیزات و خدمات جدید به نیروی انتظامی گفت: تقویت بنیان‌های زیرساخت نیروی انتظامی یک امری دائمی است یعنی باید همیشه یک سری امکانات برای سازمان به‌طور طبیعی تهیه شود. اما به‌طور خاص در نظر داریم با همکاری دولت و هدایت ستاد کل در راستای اختصاص منابع مالی زیرساخت‌های اساسی پلیس را در حوزه "آی‌تی" که اساس کار نیروی انتظامی محسوب می‌شود، تقویت کنیم.


وی افزود: در پی توافقات انجام شده با دولت و ستاد کل نسبت به تأمین هزینه‌های مربوط به پلیس مقرر شده است در طی ماه‌های آینده نسبت به ایجاد پلیس هوشمند اقدام شود و در این حوزه به همراه فضای مجازی پیشرفت‌های خوبی را در کار پلیس داشته باشیم این در حالی است که این امر اقدامی اجتماعی است که تمرکز نیرو‌های پلیس را در این دو بخش افزایش می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان خودرویی پلیس و جبران کمبود قصورات برای پلیس راهور از جمله اقداماتی است که در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته تا نسبت به آن اقدامات جدی صورت گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: نوسازی شناور‌های جدید در حوزه دریابانی از دیگر اقدامات پلیس در سال جاری خواهد بود. بر این اساس شناور‌های قدیمی از عرصه فعالیت خارج شده و با قرارداد‌های صورت گرفته با وزارت دفاع نسبت به نوع کاربرد، شناور‌های جدید وارد ناوگان دریایی ما خواهند شد.

سردار سلیمانی با تأکید بر نقش بالگرد‌های در مأموریت‌های پلیس گفت: پهباد و بالگرد نقش تعیین‌کننده‌ای را در مأموریت‌های پلیس ایفا می‌کند در این خصوص در نظر داریم تحرک‌های هوایی را در کنار تحرکات زمینی فعال کرده و تا سال آینده تحولات خوبی را در این زمینه در نیروی انتظامی کشور ایجاد کنیم.

وی در خصوص مهم‌ترین اقدامات پلیس در سال جاری گفت: حساس‌ترین و مهم‌ترین اقدامات پلیس در سال جاری تقویت همه‌جانبه مرز‌ها است که با توجه به تحرکاتی که دشمنان قسم خورده اسلامی علیه امت مسلمان به‌ویژه مردم ایران داشته‌اند، باید مرزهایمان را تقویت کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی گفت: هم در حوزه پایش‌های اپتیکال و الکترونیکی و هم در حوزه حضور فیزیکی افراد باید به اقدامات، تأسیسات و سازه‌های لازم توجه بسیار جدی به حوزه مرزبانی در نیروی انتظامی شود و امیدواریم در آینده در شرایطی که تهدیدات دشمنان ما روزانه افزایش می‌ِیابد با اقتدار پلیس و روحیه‌ای جهادی مبتنی بر تجهیزاتی که در اختیار پلیس قرار گرفته است، اجازه کمترین نفوذی را به دشمنان مرزی ندهیم.

705

کد خبر: 862795

وب گردی

وب گردی