مسافرت در طبیعت باید مسئولانه باشد

رئیس کلوپ سافاری٬ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: هدف ما در سافاری ایران آموزش و ترویج مسافرت مسئولانه و کمک به گردشگری، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ،اکبر فتاحی اظهار کرد: از بدو تاسیس کلوپ در ایران، هدف برنامه‌ها کمک به ساماندهی گردشگری و بسترسازی درست برای ورود خودروها به طبیعت به خصوص کویر از طریق آموزش اصولی بوده است.

وی افزود: مسئول طبیعت ما هستیم و افرادی که در کنار آن زندگی می‌کنند لذا باید همکاری کنند تا با کمک مسئولان شهری٬ اداره میراث و خود مردم از آسیب زدن به طبیعت جلوگیری شود.

رئیس کلوپ سافاری٬ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: کمک به اقتصاد منطقه گردشگری از طریق ساماندهی منطقه٬ برگزاری کلاس‌های امداد ونجات٬ برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای مسافرت و صدور گواهینامه بین المللی اتومبیلرانی سافاری از عمده فعالیت‌ها این مرکز است.

فتاحی با اشاره به تعداد کلوپ‌های سافاری در ایران گفت: تاکنون استان خراسان رضوی و در حال حاضر استان اصفهان دارای مجوز رسمی کلوپ سافاری هستند و استان‌های کرمان٬ مرکزی و زاهدان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: ریاست کلوپ سافاری که به نمایندگی استان اصفهان دو سال بر عهده آران و بیدگل است و باید در این مدت به بستر سازی و ساماندهی سافاری در سطح شهرهای استان اصفهان و کمک به بستر سازی و انجام جذب توریست و گردشگر با کمک اداره میراث شهرهای استان اصفهان بپردازد.

705

کد خبر: 862812

وب گردی

وب گردی