تماس تلفنی مکرون با العبادی

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره عملیات آزادسازی القائم و استقرار نیروهای عراقی در آن جا گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه طی تماس تلفنی به بررسی موضوع جنگ با گروه تروریستی داعش و عملیات آزادسازی القائم و استقرار نیروهای عراقی در استان کرکوک و سایر مناطق و روابط بین دو کشور و مسائل سیاسی و امنیتی پرداختند.

رئیس جمهور فرانسه در این تماس به تشریح مواضع کشورش در حمایت از وحدت عراق و تلاش های دولت مرکزی در بغداد برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی و امنیت و صلح و گفتگو از طریق قانون اساسی پرداخت.

حیدر العبادی نیز ضمن تأکید بر اهمیت تکمیل عملیات مبارزه با تروریسم و آزادسازی خاک عراق به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش به عنوان اولویت نخست، خاطرنشان کرد که عملیات آزادسازی شهر القائم در راستای آزادسازی تمام خاک عراق و نابودی گروه تروریستی داعش آغاز شده است.

العبادی همچنین تصریح کرد که دولت مرکزی عراق بر اساس قانون اساسی، حاکمیت خود را بر تمامی گذرگاه های مرزی و سایر مناطق بسط خواهد داد.

کد خبر: 862833

وب گردی

وب گردی