باید از همه فرصت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشرفت و آبادانی کشور استفاده کنیم

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی است که در دنیا نظیر ندارد. شاید در جاهایی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این دانشگاه بی‌توجهی شده‌باشد، اما ما باید از همه فرصت‌های این دانشگاه برای پیشرفت و آبادانی کشور استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی‌اکبر ولایتی در دیدار با امام‌جمعه بوشهر گفت: برای من توفیق بسیار بزرگی است که توانسته‌ام در این استان حضور داشته باشم و با شما و مردم خوب استان دیدار و گفت‌وگو کنم. دانشگاه آزاد اسلامی باید هر سه رکن اصلی خودش را حفظ کند، یعنی هم دانشگاه، هم آزاد و هم اسلامی باشد.

او افزود: دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه علم در دنیا دارند و ایران در جهان در این زمینه جزو کشورهای برتر به حساب می‌آید. مردم ایران، به ویژه جوانان در حال ادامه تحصیلات تکمیلی خودشان هستند و از کارشناسی به ارشد و از ارشد به دکتری ادامه تحصیل می‌دهند و به نظر من این یک مساله بسیار مهم است، زیرا این موضوع باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

ولایتی ادامه داد: کشورها یا شهرهایی که در جهان دارای دریا و ساحل هستند، جزو مناطق ارزشمند به حساب می‌آیند؛ استان بوشهر ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و سیاسی بسیار خوبی دارد، اما حیف که تاکنون از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به خوبی استفاده نشده است. بوشهر هم ساحل، هم دریا و هم دارای ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی است. من از آقای دکتر عبداللهی (رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان بوشهر) می‌خواهم که به رشته‌هایی مانند آبزیان، دریایی توجه ویژه‌ای نشان دهند. زیرا رشته‌های دریایی خاص منطقه بوشهر است و رشته‌هایی که متناسب با ظرفیت‌های منطقه راه‌اندازی می‌شوند، می‌توانند نقش بسیار مهمی در پیشرفت و آبادانی استان و به ویژه کشور داشته باشند.

کد خبر: 862887

وب گردی

وب گردی