تهران-ایسکانیوز: نایب رئیس مجلس،در دیدار با حضرت آیت‌ الله موسوی‌ اردبیلی، گفت: دولت یازدهم در عرصه سیاست‌خارجی توفیقات خوبی را کسب کرده و امیدواریم با امضا توافق با گروه 1+5 شاهد توفیقات بیشتری در مسائل داخلی باشیم.
محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در دیدار با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با مرجعیت دینی، گفت: پیش از این هم اشتیاق داشتم به دیدار حضرتعالی بیایم و ضمن زیارت شما از نقطه نظرات جنابعالی استفاده کنم ولی میسر نشد و الآن این توفیق حاصل شده است که از نقطه نظرات و دیدگاه های شما در مسائل دینی و اجرایی کشور استفاده کنیم و معتقدیم نقطه نظرات و تذکرات مراجع عظام تقلید خصوصاً حضرتعالی برای مسئولان اجرایی و غیر اجرایی کارساز و مؤثر خواهد بود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن مثبت توصیف کردن عملکرد دولت یازدهم، گفت: از آنجایی که بنای دولت بر تدبیر و عقلانیت هست، عملکرد دولت در بخش های مختلف، مثبت بوده و در بعضی از بخش ها خصوصاً سیاست خارجی توفیقات خوب و ملموسی حاصل شده است و امیدواریم با امضاء توافق گروه 1+5 شاهد توفیقات بیشتری در مسائل داخلی باشیم.
ابوترابی‌فرد در پایان با اشاره به اقدامات مشترک دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور، گفت: خوشبختانه بین دولت و مجلس یک وفاق و رابطه مناسب در زمینه حل مشکلات وجود دارد و امیدواریم با برنامه ریزی جامع و اثرگذار مشکلات موجود را کاهش دهیم.
در آغاز این دیدار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، گفت: در مجموع، موضع گیری ها و سخنان شما از متانت و اعتدال لازم برخوردار است و من به سهم خودم از چنین روش و شیوه ای که در نوع موضع گیری ها است هم تشکر می کنم و امیدوارم افراد تلاش کنند در صحبت ها و موضع گیری ها و حتی بیان اشکالات از شیوه های مناسب استفاده کنند که چنین روشی هم کارساز است و هم با اخلاق دینی سازگاری دارد.
وی  ادامه داد: اقدامات دولت در بخش های مختلف امیدوارکننده است ولی آنچه مایه انتظار است، این است که به دور از شعار زدگی، اقدام مناسبی در زمینه حل مشکلات اقتصادی مردم صورت بگیرد تا مردم تاثیرات آن را در زندگی خود احساس کنند.
این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: بخشی از صحبت ها و خواسته های مطروحه تکراری و خسته کننده است و امیدورایم این مذاکرات روند تندتری به خود بگیرد و ثمرات مناسبی برای مردم و کشور داشته باشد، البته در این راه نباید تحت تأثیر حرف ها و خواسته های غیر منطقی طرف های مقابل قرار بگیریم و از خواسته های منطقی خود دست برداریم.
آیت الله موسوی اردبیلی ادامه داد: از نظر غربی ها هر آنچه به سود آنها باشد خوب و مطلوب و هر مسئله ای که منافع شان را به خطر بیندازد، بد و غیر قابل قبول است، لذا در مقام مبازره با تروریسم می گویند با «تروریست بد» برخورد کنید و با «تروریست های خوب» کاری نداشته باشید، در صورتی که ترویست، تروریست است و باید با همه آنها در هر جایی که باشد، برخورد شود.
وی در پایان توفیق بیشتر همه خدمتگزاران به دین و مردم را خواستار شد.
کد خبر: 86292

وب گردی

وب گردی