گل محمدی: تعطیلی ورزش آقایان شدنی نیست/ در خصوص اماکن ورزشی بانوان تا استاندارد لازم فاصله داریم

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در نمایشگاه مطبوعات، درباره وضعیت اماکن ورزشی تهران صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در نمایشگاه مطبوعات، درباره وضعیت اماکن ورزشی تهران اظهار داشت: ابتدا برگزاری چنین نمایشگاهی را به شما تبریک می گویم. با این اتفاق به نوعی تلاش ها و زحمات شما به منصه ظهور رسیده است و تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی رسانه ها محسوب می شود. ما حدود چهارصد مکان ورزشی اعم از سرپوشیده و سرباز در استان تهران داریم.

وی با اشاره به سهم بانوان از اماکن ورزشی استان تهران گفت: اغلب اماکن سرپوشیده ما به صورت نیمه وقت توسط بانوان استفاده می شوند. بیش از چهار هزار مکان ورزشی سرپوشیده باشگاه های خصوصی داریم که بعضی از آنها به صورت اختصاصی در اختیار بانوان قرار دارند و برخی دیگر به شکل شیفتی مورد استفاده بانوان قرار می گیرند. من حیث المجموع وضعیت ورزش بانوان از لحاظ مکان و فضا بد نیست. البته تا استاندارد لازم فاصله داریم و باید تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: از نظر مکان اختصاصی بانوان در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، تنها دو، سه سالن اختصاصی که از صفر تا صد متعلق به بانوان باشد، داریم. در واقع هنوز جای کار داریم و باید تعداد این مکان ها افزایش پیدا کند. فی البداهه نمی توانیم این کار را انجام دهیم چون تعطیلی ورزش آقایان شدنی نیست اما در پیش بینی هایی که برای افتتاح اماکن جدید انجام داده ایم، می شود مکان های اختصاصی بیشتری برای بانوان در نظر گرفت و امیدواریم موفق به انجام این کار شویم.

گل محمدی درباره شرایط اماکن ورزشی نیمه کاره در استان تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال 8 مکان ورزشی را در هفته دولت افتتاح کردیم و یازده مکان دیگر را هم تا دهه فجر افتتاح می کنیم. فکر می کنم یکی از این مکان ها در مجموعه امام علی (ع) در نظام آباد 4 سالن و یک استخر سرپوشیده دارد که خود به تنهایی حرکت بسیار خوبی برای رشد سرانه فضاهای ورزشی در تهران است.

وی افزود: بعضی از مکان هایی که در حال حاضر داریم و به خصوص در شهرستان ها افتتاح می شوند، در فضاهای سرپوشیده قابلیت برگزاری مسابقات در رده ملی را دارند اما نمی توانیم رقابت های بین المللی در این اماکن برگزار کنیم. در سطح بین المللی نیازمند امکانات مجزایی هستیم. ضمن این چون اغلب اماکن ورزشی با قابلیت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در تهران قرار دارند، در اختیار فدراسیون ها یا شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هستند، شاید این ضرورت را کمتر احساس کردند اما در شهرستان ها به دنبال احداث فضاهای مناسب تری هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تأکید کرد: در دو هفته گذشته با تلاشی که انجام شد و موافقت استاندار برای یکی، دو مکان مصوبه استانداری را گرفتیم. حالا باید کلنگ بخورد و عملیات احداث آغاز شود. استادیوم های 5 هزار نفره که تعداد 5 ورزشگاه در استان تهران قرار دارد قادر به برگزاری مسابقات بین المللی فوتبال هم خواهند بود. فاز اول هر 5 استادیوم تا دهه فجر و حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی درباره وضعیت ورزش همگانی در استان تهران، در پایان گفت: با تلاشی که شوراهای شهر و شهرداری های استان تهران انجام داده اند یک فرهنگ بسیار خوب برای گسترش فضای ورزش همگانی صورت گرفته است و در حال حرکت رو به جلو هستیم. ضمن این که هم مردم تهران و هم شهرداری پایتخت در ساخت فضاهای ورزشی اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده اند. بیش از 2 هزار مکان ورزشی روباز و سرپوشیده فقط توسط شهرداری در تهران ساخته شده که به نظر من حرکت قابل قبولی است ولی ما برای این که به استاندارد جهانی برسیم هنوز راه زیادی داریم. ضمن این که فرهنگی که در حال حاضر از نظر عامه برای ورزش همگانی دنبال می شود، فرهنگ خوبی است و خوشبختانه مردم به لحاظ ضرورت نیز روی گسترش فرهنگ ورزش همگانی اقدامات بسیار شایسته ای را انجام داده اند.

604

کد خبر: 862930

وب گردی

وب گردی