پذیرش بیش از 420 شرکت‌کننده برای حضور در کنگره بین‌المللی کاسپین

مدیر بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: کنگره کاسپین بالغ بر 420 نفر شرکت کننده را پذیرش کرده است و در حال حاضر با تقاضای زیادی برای حضور در کنگره روبه‌رو هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمود شبستری در نشست خبری کنگره بین المللی کاسپین که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی کاسپین (CSI) با همکاری انجمن و بنیاد جهانی بیماری‌های مادرزادی قلب اروپا (CSI) برای نخستین‌بار در کشور، 11 تا 13 آبان‌ماه از سوی بنیاد سلامت آستان قدس رضوی و در محل بیمارستان رضوی مشهد برگزار می‌شود. این کنگره با مشارکت حداکثری انجمن‌ها و مراکز علمی فعال قلب و عروق کشور و همین طور کلیه اعضاء هیأت علمی گروه‌های قلب و عروق از دانشگاه‌های سراسر کشور شامل انجمن قلب کودکان، انجمن قلب ایران، انجمن اکوکاردیوگرافی ایران، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ،مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز تحقیقات قلب و عروق تبریز و...برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری این کنگره و حضور متخصصان برجسته قلب و عروق از 18 کشور دنیا شامل کشورهای انگلستان، آلمان، تایلند، آمریکا، هند، کره جنوبی، ایتالیا، مالزی، عربستان، ترکیه، قزاقستان، سوریه، اذربایجان، لهستان، افغانستان، تاجیکستان، لبنان وایتالیا در ایران اسلامی و در شرایطی که هر روز تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا بر علیه ایران وضع می شود حکایت از اقتدار سیاسی وعلمی کشور دارد.

وی با بیان اینکه "در این کنگره 27 سخنران خارجی 41 سخنران ایرانی حضور خواهند داشت"، عنوان کرد: پروفسور سیورت و پروفسور شکیل قریشی در این کنگره به طور مستقیم و از طریق انجام عمل زنده، تجربیات دانش خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهند داد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: کنگره کاسپین بالغ بر 420 نفر شرکت کننده را پذیرش کرده است و در حال حاضر با تقاضای زیادی برای حضور در کنگره روبه‌رو هستیم.

شبستری اظهار کرد: آستان قدس با تاسیس حوزه معاونت علمی ماموریت دارد از تمام حرکت‌هایی که جنبه علمی داشته باشند، حمایت کند و مرجعیت علمی را جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: از اهدافی که آستان قدس در دوره جدید دنبال می کند مرجعیت علمی است؛ مرجعیت علمی جنبه‌های مختلفی دارد که ارتباط با کشورهای منطقه و اروپا، شناساندن توانمندی کشورو... از جمله آنهاست. یکی از راه ‌های رسیدن به مرجعیت علمی برگزاری سمینارهایی است که توانمندی کشور را نشان دهد. تبادل علمی صورت بگیرد و عمل‌های مشترک انجام شود و این موضوعات به همکاری وسیع تر منجر شود.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس، خاطرنشان کرد: بنیاد سلامت آستان قدس فقط به دنبال برگزاری یک سمینار نیست بلکه برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهد کرد. برنامه جامعی را در موضوع سرطان دنبال می کنیم که در آینده اعلام خواهد شد.

شبستری با اشاره به اینکه "اقدامات ما فقط مربوط به به بیمارستان رضوی نیست"، یادآور شد: در دارالشفای امام رضا(ع) در حال انجام اقدامات جدی هستیم. در بحث سلامت زائر پروژه‌های سنگینی در حال تکمیل است که اجرایی خواهد شد. به موضوع خادمین سلامت و خادمین علمی توجه کرده‌ایم و از تمام کشور عضو گیری انجام می‌شود تا آنها خدماتی در جای جای کشور انجم دهند. خادمین سلامت که با بنیاد سلامت کار می کنند خدماتی را به عنوان همکاران خادم آستان قدس رضوی ارائه خواهند داد.

وی افزود: در چند سال اخیر در حوزه پزشکی قلب اتفاقات بزرگی در کشور انجام شده به طور مثال تعویض دریچه بدون باز کردن قفسه سینه از جمله این موارد است.این توانایی‌ها را باید به کشورهای دیگر نشان داد.

منبع: ایسنا

902/900

کد خبر: 862932

وب گردی

وب گردی