تکمیل و بهره‌برداری آب انبار تاریخی اسدآباد تا پایان امسال

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از تکمیل و بهره‌برداری آب انبار تاریخی این شهرستان تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسکا نیوز، کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تخصیص 100 درصدی اعتبار اختصاص یافته امسال مرمت باقیمانده این اثر صورت خواهد گرفت و با تکمیل مرمت تا پایان سال درهای آب انبار شهر اسدآباد به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شده پس از ٣٠ سال تعطیلی به روی بازدیدکنندگان باز خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ٨٠ درصدی مرمت آب انبار تاریخی اسدآباد افزود : این اثر تاریخی برای اتمام و تکمیل مرمت به اعتباری افزون بر ٢٠٠ میلیون تومان نیاز دارد.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه طی سال‌های متوالی با اعتبارات قطره‌ چکانی اختصاص یافته بازسازی و مرمت‌های این اثر تاریخی در حال انجام است، تصریح کرد: آب انبار تاریخی اسدآباد مربوط به دوران صفویه جزو ٣۶ آب انبار مسقف کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: مجموعه فرهنگسرا، موزه آب و واگذاری آب انبار به بخش خصوصی برای راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی از جمله طرح‌هایی است که در صورت تصمیم‌گیری کمیته فنی میراث فرهنگی کشور برای اجرا شدن در این آب انبار تاریخی پس از مرمت و بهره‌برداری درنظر خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد در پایان اظهار کرد: تکمیل مرمت و بازسازی این اثر تاریخی و بهره‌برداری و افتتاح آن زمینه جذب بازدیدکنندگان از میراث فرهنگی را در این شهرستان بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

902/900

کد خبر: 863023

وب گردی

وب گردی