راهپیمایی دانش‌آموزان ایرانی در شنبه فریاد/ راه‌اندازی کمپین آموزش جغرافیا به ترامپ

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: کمپین دانش آموزان داوطلب تدریس درس جغرافیا به ترامپ همزمان با روز 13 آبان راه اندازی می شود و دانش آموزان با کتاب درس جغرافیا در راهپیمایی شرکت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز ، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان روز یکشنبه در نشست خبری پیرامون روز 13 آبان و سلسله برنامه‌های جهان بدون ترور، اظهار داشت: «شنبه فریاد»، عنوان روز 13 آبان است که در آن دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه دیگر اقشار جامعه در راهپیمایی شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: شعار امسال روز 13 آبان با عنوان «گفتیم آمریکا دیوار فروریختنی است، به این دیوار تکیه نکنید»، است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزاری کمپین دانش‌آموزی «داوطلب تدریس درس جغرافیا به ترامپ» را دیگر برنامه ویژه روز 13 آبان عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم کتاب جغرافیا در دست گرفته و در راهپیمایی، آمادگی خود را برای تدریس به ترامپ اعلام می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین پویش درس جغرافیا برای دانش آموزان دوره متوسطه اول نیز همزمان با 13 آبان شکل می گیرد و این پویش نقش خلیج فارس را مدنظر قرار خواهد داد.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه شعار امسال(گفتیم آمریکا دیوار فرو ریختنی است به این دیوار تکیه نکنید) در نظر گرفته شده، افزود: برنامه دیگر اتحادیه در 13 آبان با عنوان کارنامه شیطان است و دانش آموزان ضمن بیان اقدامات وحشیانه دولتمردان آمریکایی در سال های متمادی، کارنامه حقوق بشر آمریکا از جمله حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس، ترور دانشمندان هسته‌ای و حمایت از فتنه گران سال 88 را در معرض دید عموم قرار می دهند.
علامتی تصریح کرد: برگزاری تریبون آزاد در مسیر راهپیمایی 13 آبان و در مدارس سراسر کشور، فعال سازی رادیو مدرسه به منظور جریان‌سازی در فضای مدرسه، برگزاری استندآپ کمدی ویژه دانش آموزان پسر، نمایش آثار گرافیکی دانش آموزان، رمی جمرات آدمک های شیطان در مسیر راهپیمایی توسط دانش آموزان بهره گرفته از اعمال حج تمتع و به صدا در آمدن زنگ استکبار ستیزی در ساعت هشت صبح 13 آبان در مدارس سراسر کشور از دیگر برنامه های اتحادیه در این ایام است.
وی دیدار دانش آموزان با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماد مبارزه با استکبار و تجدید بیعت با دلیرمردان را از دیگر برنامه های ایام 13 آبان اعلام کرد و گفت: تمامی این برنامه ها با عنوان «شنبه فریاد» و با هدف ایجاد و تقویت روحیه استکبار ستیزی، نقش آفرینی و ایجاد ظرفیت و استفاده از توانایی بالقوه دانش آموزان از جنبش های ضد استکباری برگزار خواهد شد.

برگزاری سلسله برنامه های جهان، بدون ترور ویژه دانش آموزان
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه این اتحادیه سلسله برنامه های جهان، بدون ترور ویژه دانش آموزان را از 13 آبان تا 16 آذرماه برگزار می کند، گفت : این برنامه ها در 31 استان تدارک دیده شده و مراسم افتتاحیه آن نهم آبان ماه با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مجتمع شهدای سرچشمه برگزار می‌شود.
وی یادآور شد : همچنین در این مراسم از کتاب تروریسم« جنگ جهانی نوین » که با تلاش گروهی از دانش آموزان و محققان تدوین شده، رونمایی می شود.
علامتی بیان کرد: مراسم اختتامیه این سلسله برنامه ها که با موضوع گفتمان پژوهی در حوزه تروریسم سایبری، تروریسم رسانه ای، تروریسم اقتصادی و تروریسم زیستی در نظر گرفته شده، سال آینده برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه 13 آبان از کتابی با موضوع تبیین اسناد لانه جاسوسی نیز رونمایی می شود، ادامه داد : در ذیل این سلسله برنامه ها، کارگاه های مهارتی با تمرکز بر فعالیت جمعی و خلاق محور برای دانش آموزان، مسابقات علمی و هنری در سطوح استانی و ملی، تجلیل از آثار برگزیده و معرفی شخصیت های برجسته برگزار می‌شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت : از آنجا که نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان در مقابله با هجمه ها و تهدید ها حیاتی است بنابراین آگاه سازی و توانمند سازی و نهادینه کردن چنین مسائلی از ضروریات شکل گیری این سلسله برنامه ها است.

700

کد خبر: 863039

وب گردی

وب گردی