نرخ پایین جذب معلم در مناطق بومی

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، نرخ پایین جذب معلم در مناطق بومی را یکی از چالش های این حوزه دانست.

به گزارش ایسکانیوز، اسفندیار چهاربند در بیست و نهمین جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، معلم موثرترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اظهارکرد: یکی از هداف تعلیم و تربیت ایجاد انسجام و وحدت ملی است که این امر برعهده معلمان است .

وی افزود: تقویت نظام جذب معلم به خصوص در استان های مرزی باید ضروری است ، درحال حاضر بیش از85 هزار معلم در مرزهای کشور مشغول به خدمت هستند که متاسفانه ترکیب جنسیتی متعادلی ندارند به طوریکه 62 درصد و 37 درصد زن هستند و این موضوع یکی از عوامل ترک تحصیل دختران است .

چهاربند نرخ ماندگاری معلمان در مناطق محروم مرزی را 59 درصد اعلام و عنوان کرد: جابه جایی معلمان در یک دوره 3 ساله ، کاهش تاثیر گذاری تعلیم و تربیت در این مناطق را در پی داشته است .

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات ، نرخ پائین جذب معلم در مناطق بومی را یکی از چالش ها دانست و افزود : علیرغم تخصیص ردیف های استخدامی به مناطق محروم و مرزی در سال های قبل جذب مطلوب صورت نگرفته است و افراد غیربومی جذب شده اند .

وی ادامه داد: برای تقویت وضعیت جذب معلم در مناطق مرزی ، ارائه دوره های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ویژه معلمان مرزی پیشنهاد می شود تا در این کمیته مصوب شود .

چهاربند اصلاحات در برنامه های درسی تربیت معلم ویژه مناطق مرزی با توجه به شرایط فرهنگی و بومی را از دیگر ضروریات دانست و افزود : در 10 استان مرزی 36 هزار کلاس در س مختلط ابتدایی و 5 هزار کلاس مختلف متوسطه دوره اول داریم.

706

کد خبر: 863157

وب گردی

وب گردی