فرجی پور: حملات سایبری گسترده ای در سال 89 و 91 انجام شد/ استاکس نت کار مشترک CIAو یگان 8200 اسرائیل بود

جانشین جانشین فرمانده قرارگاه سایبری کشور با اشاره به حمله ویروس استاکس نت اظهار داشت: به طور مشخص حمله گسترده به زیر ساخت های کشور یکی در سال 86 و دیگری در سال 91 انجام شده است.

محمدرضا فرجی پور جانشین فرمانده قرارگاه سایبری کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به مستند zero days که توسط مستند ساز مشهور آمریکایی به نام الکس گیبنی ساخته شده است در مورد تهدیداتی که زیر ساخت های ایران را از لحاظ سایبری تهدید می کند گفت:این مستند سعی کرده است نشان دهد استاکس نت که زیر ساخت های هسته ای ما را در سال 1389 مورد هدف قرار داد کار مشترکی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور دیگر بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این مستند اینگونه القا می شود،آمریکایی ها فناوری هایی را در اختیار دارند که اگر بخواهند علیه ایران به کار بگیرند استاکس نت در برابر آن مثل اسباب بازی می ماند. لذا جایی در این مستند گفته می شود سرویس های اطلاعاتی در داخل شبکه اطلاعاتی ایران ایمپلنت هایی را کاشته اند که در موقع لزوم از آن استفاده کنند.

فرجی پور با اشاره به این مستند اظهار داشت: این اثر در جشنواره برلین به نمایش در آمد و سر و صدای زیادی کرد و تقدیر های مختلفی از آن در سطح دنیا به عمل در آمد و در خود کشور ما هم یکی دو برنامه صدا و سیما به آن پرداختند.

جانشین فرمانده قرارگاه سایبری کشور ادامه داد: خیلی ها در مورد این چیزی که در فیلم مستد مشاهده می شود گفتند که سندیت و مبنایی ندارد و نمی توان به آن استناد کرد.

وی با اشاره به این که در این مستند با مقامات قبلی آمریکایی مصاحبه شده است تصریح کرد: این فیلم تخیلی نیست بلکه مستند است بنا بر این می توان به آن استناد گرچه مقاماتی که با آن ها مصاحبه شده سعی کرده اند تحفض کنند ولی همه صحه می گذارند که استاکس نت کار مشترک NSA آمریکا، CIAو یگان 8200 رژیم صهیونیستی بوده است .

فرجی تصریح کرد: بنا بر این ما از این فیلم مستند به این نتیجه می رسیم که آن ها تلاش هایی را کرده اند که در شبکه های ما نفوذ کنند عوامل سخت افزاری را جایگذاری کنند و از آن به موقع استفاده کنند،در حالی که همین الان هم از همان امکانات می توانند استفاده جاسوسی خود را بکنند.

جانشین فرمانده قرارگاه سایبری کشور با اشاره به این که مواردی را به عنوان جایگذاری دشمن در سیستم ارتباطی پیدا کردیم اظهار داشت: این که ما در ایران به چه عواملی پی بردیم حداقل یکی دو مورد راپیدا کردیم.

وی ادامه داد: آن چه ما پیدا کردیم باید کارشناسی بشود و مشخص شود و ما نمی گوییم که صد در صد دست دشمنان در آن بوده است ولی چون آن ها خودشان گفتند ما با جایگذاری در سیستم به دنبال بهره وری از آن در مواقع لزوم هستیم می توان انتظار داشت که این کارها از سوی آن ها صورت گرفته باشد.

فرجی پور اظهار داشت: خوشبختانه این موارد در جاهای مختلفی کشف و خنثی شده و به گونه ای نبوده که بخواهد به زیر ساخت های کشور ضربه بزند.

جانشین فرمانده قرارگاه سایبری کشور در مورد حملات سایبری تأکید کرد: با هوشیاری کامل دستگاه های مهم را رصد و پالایش می کنیم که اگر حملاتی قرار است انجام شود اقدامات خنثی سازی را انجام دهیم.

وی با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر دست داشتن ایران در حملات سایبری به زیر ساخت های آمریکا گفت: البته این هم مثل خیلی از اتهامات این فرد هیچ سندی ندارد و خلاف واقع است.

فرجی پور در مورد حملاتی که به زیرساخت های کشور در عرصه سایبری انجام شده است ابراز کرد: به طور مشخص تابستان سال 89 به یکی از تاسیسات هسته ای و اردیبهشت ماه 91 صنعت نفت و در مقاطع دیگر بانک ها ، وبگاه ها و سازمان های دیگر حملاتی شده است

جانشین فرمانده قرارگاه سایبری کشور در مورد حملات گسترده به زیر ساخت های کشور اظهار داشت: به طور مشخص حمله گسترده به زیر ساخت های کشور یکی در سال 86 و دیگری در سال 91 انجام شده است.

وی در مورد برنامه های پدافندغیرعامل در مواجه با حملات سایبری بیان کرد: در این مورد ما به این می پردازیم که چه تهدیداتی برای کشور وجود دارد و این مهم است که از آن ها با خبر باشیم و بتوانیم در حدی که لازم است به مسئولان برای هوشیاری در مواجه با آن ها اعلام کنیم تا بدانند اطلاعات ان ها در معرض چه تهدیداتی است.

303

کد خبر: 863176

وب گردی

وب گردی