اجرای برنامه در محضر دوست در فرهنگسرای ملل

ویژه برنامه درمحضردوست  به همت فرهنگسرای ملل و با هدف تکریم پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر ساکن در منطقه  یک، 9 آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگسرای ملل، در این برنامه با علی اکبر صادقی هنرمند و پیشکسوت هنرهای تجسمی و فرهنگ دیدار کرده و از وی تجلیل خواهد شد.

علی اکبر صادقی سال 1316 در تهران متولد شد. در دوره نوجوانی زیر نظر آواک هایراپتیان، نقاشی آبرنگ را آموخت و پس از ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1337 در رشته نقاشی فارغ التحصیل شد.

وی مبدع سبک ویژه‌ای در هنر «ویترای» یا شیشه بند منقوش با حال و هوای ایرانی است. این هنرمند که عضو هیات علمی فرهنگستان هنر است، تاکنون تصویرگری 30 عنوان کتاب را برعهده داشته و موفق به اخذ جوایز مهمی در سراسر دنیا از جمله جایزه اول کتاب تصویرگران آسیا (نوما) درسال 1978، جایزه اول جشنواره لایپونیک آلمان در سال 1980، جایزه اول نمایشگاه هنر گرافیک ایران درسال 1364 شده است.

ساخت انیمیشن هفت شهر، گلباران، من آنم که ...، رخ ملک خورشید، زال و سیمرغ، آثار استاد صادقی طی سال های 1350تا 1383 است که فیلم گلباران با اخذ جایزه از جشنواره جهانی فیلم کارتون نیویورک درسال 1975، فیلم من آنم که ... با دریافت 2 جایزه از جشنواره بین‌المللی کشور آلمان و فرانسه و فیلم رخ با کسب 7 جایزه از جشنواره جهانی فیلم یرجین آیلندز آمریکا در سال 1974 بخشی از فعالیت‌های این هنرمند در حوزه انیمیشن است.

وی تاکنون بیش از 20 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج کشور برگزار و در بیش از 70 نمایشگاه نقاشی گروهی در خارج و داخل کشور شرکت داشته است. در حوزه تالیف، کتاب‌های زمزمه‌ها، ایران سرزمین مهر، الف با، علی‌اکبر صادقی خاطرات و مجموعه طراحی‌ها، از نوشته‌های استاد صادقی است.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ملل واقع در بزرگراه صدر، خیابان قیطریه مراجعه کنند.

502

کد خبر: 863179

وب گردی

وب گردی