کمک دانشگاه آزاد اسلامی به ستاد مرکزی اربعین/ مشکلات دانشجویان را برای سفر به کربلا برطرف می‌کنیم

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از کمک این دانشگاه به ستاد مرکزی اربعین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر رضا نصیری درباره تسهیلات دانشگاه‌ آزاد اسلامی در سفر دانشجویان این دانشگاه به کربلا و حضور در مراسم اربعین گفت: از محل بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کمک قابل توجهی به ستاد مرکزی اربعین شده که در یکی دو روز آینده به حساب رسمی آن ستاد پرداخت خواهد شد و برای امور رفاهی و فرهنگی دانشجویان هزینه خواهد شد.

مدیر کل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ستاد مرکزی اربعین از ما خواسته است که متمرکز عمل شود و ما نیز همان طور عمل کردیم، اما تعدادی از واحدهای استانی نیز با ما تماس گرفتند که دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان می‌خواهند به سفر اربعین بروند. معاونت فرهنگی سازمان هم موافقت خود را با کمک‌های واحد‌ها در قالب مصوبات شورای فرهنگی و در چهارچوب بودجه داخلی خودشان اعلام کرده است.

نصیری اضافه کرد: البته گره‌های کوچکی هم در این زمینه وجود داشت شبیه مبلغی که برای دریافت برگه دانشجویی خروج از کشور باید پرداخت می‌کردند که ارزش مادی نداشت، اما برای زائرین امام حسین(ع) دست و پا گیر بود و به درخواست بسیج دانشجویی و دستور دکتر رهبر این مشکل نیز برطرف شد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دکتر رهبر موافق عدم برگزاری امتحانات میان ترم نیستند چراکه ممکن است در روند آموزشی دانشگاه خصوصاً در رشته های خاص مشکل ایجاد شود؛ اما از روسای واحد‌های سراسر کشور همچنین خارج کشور به ویژه لبنان، افغانستان و امارات تقاضا داریم به صورت داخلی با جوانان عازم پیاده روی اربعین حسینی(ع) که بزرگترین اجتماع اسلامی در عصر حاضر بوده و علاوه بر تاثیر معنوی برای خود دانشجویان، یک مانور بزرگ در برابر دشمن صهیونیستی و تکفیری وهابی است، همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان با مشکلی مواجه شدند، بعد از سفر، به معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی یا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خود مراجعه کنند تا مشکل آنان بر طرف شود.

نصیری اعلام کرد: واحدهای مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در دو استان خوزستان و ایلام در این ایام با جان و دل به کمک دانشجویان و عموم مردم شریف زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند شتافت و برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شده است.

کد خبر: 863344

وب گردی

وب گردی