بمب افکن B-2  برفراز اقیانوس آرام اقدام به انجام ماموریت کرد

یک بمب‌افکن رادار گریز فوق پیشرفته B-2 آمریکا اقدام به اجرای ماموریت بر فراز اقیانوس آرام کرد تا آنچه که واشنگتن "تعهد مشهود" به هم‌پیمانان آسیایی خوانده را به نمایش بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از دیلی میل، این اقدام در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه صورت گرفته است.

بمب‌افکن رادار گریز B-2 آمریکا در حالی این ماموریت را انجام داد که جیمز ماتیس، وزیر دفاع این کشور روز شنبه سفرش به کره‌ جنوبی را به اتمام رساند.

واحد فرماندهی راهبردی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بمب‌افکن از مبدا پایگاه نیروی هوایی وایتمن واقع در میسوری مانورهای خود را آغاز کرده تا خدمه خود را با پایگاه‌های هوایی و عملیات‌ها در حوزه‌های فرماندهی رزمی متفاوت جغرافیایی آشنا سازد.

با این حال فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مسیر پروازی این بمب‌افکن در این ماموریت را فاش نکرد.

واشنگتن اعلام کرد: به موجب این ماموریت خدمه بمب‌افکن B-2 می‌توانند سطح بالایی از کارآمدی و آمادگی را حفظ کنند و چنین ماموریت‌هایی سبب به روز بودن قابلیت‌های نیروهای ما می‌شوند و نوعی ابراز آشکار تعهد ما به هم‌پیمانانمان و همچنین تقویت امنیت منطقه‌ای ما هستند.

فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا مستقر در هاوایی مسئولیت منطقه عملیاتی هندو – آسیا – اقیانوسیه را تحت نظارت خود دارد.

این منطقه مشتمل بر بیش از 100 میلیون مایل مربع بوده و به نوعی نیمی از کره زمین در آن قرار دارد.

این واحد بزرگترین واحد فرماندهی قوای آمریکایی با داشتن 375 هزار پرسنل نظامی و غیرنظامی و 1100 هواپیما محسوب می‌شود.

همچنین واحد اقیانوسیه ارتش آمریکا هدایت عملیات‌های ناوگان اقیانوسیه این کشور مشتمل بر حدود 200 کشتی در قالب پنج گروه رزمی ناوهای هواپیمابر و 130 هزار ملوان و غیرنظامی را به عهده دارد.

ماموریت اخیر بمب‌افکن B-2 آمریکا به عنوان پیش درآمدی برای سفر ماه نوامبر دونالد ترامپ به منطقه صورت گرفته است.

این تور سفرهای ترامپ از تاریخ 5 نوامبر با سفر به ژاپن آغاز خواهد شد و سفر اخیر جیمز ماتیس به منطقه نوعی زمینه چینی برای این سفر ترامپ بود.

ماتیس در جریان سفر به کره‌ جنوبی و مذاکراتش با سونگ یونگ مو، همتای کره‌ جنوبی خود در سئول گفت: واشنگتن هرگز کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای نخواهد پذیرفت.

ماتیس در این اظهاراتش تاکید کرد: هرگونه حمله کره شمالی به آمریکا و هم‌پیمانانش از طریق "یک پاسخ نظامی عظیم توسط آمریکا و هم‌پیمانانش" به شکست خواهد انجامید.

کد خبر: 863347

وب گردی

وب گردی