سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت فردا آغاز به کار خواهد کرد

سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با همکاری نهادها و ارگان‌های دریایی و آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف، 9 تا 11 آبان ماه جاری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با هدف ترویج مباحث مرتبط با دریا در میان شرکتهای دانش‌بنیان دریایی، دانشجویان، دانش‌آموزان و مشارکت ارگان‌ها و نهادها برگزار می‌شود و مهمترین دغدغه آن لزوم توجه بیشتر به اهمیت و جایگاه دریا و صنایع مرتبط با آن است.

این دوره از جشنواره، 8 بخش مختلف اعم از طرح‎ها و دستاوردهای فناورانه دریایی، بخش دانش‌آموزی دریا، مسابقات شناورهای هوشمند، جشنواره فیلم کوتاه و عکس، ایده‌بازار دریایی، مسابقات ربات‌های زیردریایی، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور و در آخر سخنرانی علمی و کارگاه‌های آموزشی دارد.

جشنواره در سه حوزه "طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی"، "دانشجویی" و "دانش‌آموزی" برگزار خواهد شد که در حوزه صنعتی "طرح‌ها و دستاوردهای دریایی" با هدف حمایت از طرح‎های فناورانه دریایی از طریق فراخوان به سراسر کشور در 3 حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی، نهادها و ارگان‌های دریایی و طرح‌های مراکز آموزشی و دانشگاه‌های دریایی، 43 طرح فناورانه دریایی دریافت شد که در مراسم افتتاحیه جشنواره از 9 طرح برتر تقدیر می‎شود.

در بخش "ایده بازار دریایی" از مجموع 400 ایده برتر فناورانه، طی دو روز 11 ایده برگزیده ارائه و داوری خواهند شد.

در حوزه دانشجویی، مسابقات شناورهای هوشمند با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد که 32 تیم از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مختلف طی 3 روز در دریاچه باغ موزه دفاع مقدس به رقابت می‌پردازند و 8 تیم به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد. همچنین مسابقات ربات‌های زیر دریایی (ROV) با همکاری دانشگاه آزاد قزوین و شرکت 15 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور در روز اول جشنواره برگزار خواهد شد که از 5 تیم برگزیده تقدیر می‌شود.

جشنواره فیلم و عکس دریا در بخش دانشجویی نیز توسط دانشگاه هرمزگان برگزار می‌شود که بیش از 1000 اثر دریافت شده و طی داوری انجام شده از 12 اثر برتر در مراسم افتتاحیه تقدیر خواهد شد.

در بخش دانش‌آموزی نیز 32 تیم در مسابقات شناورهای کنترل از راه دور، 12 تیم ربات‌های زیردریایی و 60 تیم در مسابقه جکت نفتی در طی 3 روز جشنواره شرکت خواهند کرد که در مجموع 15 تیم برگزیده معرفی خواهند شد.

16 کارگاه تخصصی و سخنرانی علمی با همکاری ارگان‌های دریایی کشور در مدت جشنواره برگزار خواهد شد.

همچنین 74 غرفه شامل 40 شرکت دانش‌بنیان، 14 ارگان و نهاد دریایی و 20 مرکز علمی و دانشگاهی در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی حضور خواهند داشت.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت صبح روز سه‌شنبه 9 آبان در باغ موزه دفاع مقدس تهران با حضور مقامات لشکری و کشوری افتتاح خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 863421

وب گردی

وب گردی