ذوالفقاری: بحث واگذاری مراسم اربعین به استان ها در حال پیگیری است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در خصوص واگذاری برگزاری مراسم اربعین به استان ها گفت: در حال حاضر استان ها را در عراق و مرزهای استان مشخص کرده ایم و براساس آنچه خودشان اعلام کرده اند که چه کارهایی می توانند انجام دهند برایشان سهمیه در نظر گرفته شده است.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی) در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: موضوع واگذاری مسوولیت مراسم اربعین در استان ها آغاز شده ولی هنوز کامل نشده است؛ زیرا در دستگاه های مرکزی و حتی در استان ها این موضوع عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان های معین را در عراق و مرزهای استان مشخص کرده ایم و براساس آنچه که خودشان اعلام کرده اند که چه کارهایی می توانند انجام دهند برایشان سهمیه در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری افزود: عمدتا با همکاری مردم، هیئت های مذهبی، نهادها و سازمانهایی که در خود استان هستند این کار آغاز شده و در حال شکل گیری است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: ما به دنبال رسیدن به نتیجه قطعی هستیم تا به طور کامل این موضوع صورت پذیرد. یعنی هنگامی که می گوییم یک استانی در جایی مستقر می شود یا در مرز ایران یا در عراق دیگر سازمان ها یا نهادهایی که در آن استان هستند هر گونه خدماتی که ارائه خواهند داد باید به صورت حجمی در همان استان و همان نقطه ای که برایشان در نظر گرفته شده ارائه دهند، بدین گونه نشود که دستگاه مرکزی بگوید شما که در استان هستید این خدمات را باید متمرکز انجام دهید.

وی تصریح کرد: 50 تا 60 درصد از این موضوع را پیش برده ایم و تدریجا باید این موضوع را به سمتی ببریم که استان ها هرکدام جداگانه به صورت ثابت و پایدار این فعالیت ها را بتوانند در بعد کمک های مردمی، هیئت های مذهبی و کسانی که می خواهند خدمت کنند یا رایگان کاری را انجام دهند از جمله انتقال وسیله و هرآنچه که می خواهند انجام دهند، را کامل استانی کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در رابطه با تغییرات در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ارزیابی نداشته ام. دو واحد در این دانشگاه تدریس می کنم و به عنوان کسی که سرکلاس می روم خیلی نمی توانم قضاوتی کنم.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی)، خبرگزاری آنا و روزنامه فرهیختگان، که سه رسانه دانشگاه آزاد اسلامی هستند در راهرو ۱۴حضور دارند.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «جامعه آگاه‌تر: توسعه بیشتر و شعار کمتر» از روز جمعه 5 آبان ماه تا 12 آبان ماه همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان بازدید کنندگان است.

901/900

کد خبر: 863431

وب گردی

وب گردی