انتقاد شدید مالکی از آمریکا

معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت که اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه معاون رئیس هیات حشد شعبی، دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو نوا، نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق ضمن رد اظهارات اخیر هدر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ابومهدی المهندس، معاون رئیس هیات حشد شعبی و تروریست خواندن وی اعلام کرد که این اظهارات دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.

وی در ادامه افزود: این اظهارات به بهبود روابط میان عراق و آمریکا ضربه وارد می‌کند و دخالتی آشکار در امور داخلی کشور ما تلقی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور عراق افزود که اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و اتهامات وی علیه المهندس، هیچ ارزشی ندارد و تاثیری بر نقش رهبری و فداکاری‌های او و دیگر فرماندهان حشد ندارد.

نوری مالکی ضمن مخالفت با اظهارات علیه رهبران گروه‌های مقاومت تاکید کرد: حشد شعبی با تمام گروه‌ها و نیروهایش، یک نهاد امنیتی رسمی در عراق است که جان‌فشانی‌های زیادی به خاطر پیروزی بر داعش انجام داده و عراقی‌ها همگی این جان‌فشانی‌ها را احساس می‌کنند. حشد شعبی عاملی مهم از عوامل ثبات امنیتی در عراق و منطقه به شمار می‌آید و توهین به آن ،توهین به ملت عراقی تلقی می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما از مجاهدان حشد شعبی، ارتش و نیروهای پلیس خواستار بی‌توجهی به اتهامات باطلی هستیم که برخی با مطرح کردن آن ها می‌خواهند مجاهدان را از تکمیل ماموریت ملی‌شان در رویارویی با تروریسم و حفظ وحدت و یکپارچگی عراق منصرف کنند.

کد خبر: 863468

وب گردی

وب گردی