مصباحی مقدم: تاثیر حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد کاملا محسوس است/ نرخ مصرف انرژی در کشور سالانه بیش از 8 درصد

رییس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد کاملا محسوس است و با توجه به سوابق علمی، اجرایی و مدیریتی که دارد کمک بزرگی را برای بهبود شرایط حاکم خواهد کرد.

حجت الاسلام غلامرضامصباحی مقدم، رییس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایسکانیوز به چالش های پیش رو در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در ابتدا ظرفیت های کشور باید مورد توجه قرار گیرد، اکنون بیش از 80 در صد از ظرفیت های موجود مربوط به بخش داخلی و کمتر از 20 درصد آن مربوط به مسائل خارجی و بین المللی مانند صادرات و واردات است.

مصباحی مقدم افزود: ظرفیت نقدینگی کشور، اولین مساله ای است که در اولین فرصت باید به آن توجه شود، ظرفیت نقدینگی کنونی کشور 1 تریلیون و 300 هزار میلیارد تومان است که ئر صورت ورود 20درصد از این نقدینگی ها شاهد جهشی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

رییس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: درحال حاضر میزان مطرح شده به سمت تولید ورود پیدا نکرده بلکه به طور عمده مورد استفاده عوامل غیرمولد قرار گرفته است.


او خاطرنشان کرد: انرژی کشور به عنوان نگاه بلندمدت اقتصادی کشور تلقی می شود، در حال حاضر ایران به عنوان پرمصرفت ترین کشور در زمینه انرژی تلقی می شود و براساس آمار ارایه شده طی چندوقت اخیر مصرف انرژیدر کشور شدت بسیار زیادی داشته است.


مصباحی مقدم افزود: نرخ مصرف انرژی در کشور سالانه بیش از 8درصد است و طی 4 سال اول دوره ریاست جمهوری روحانی تولید گاز از 530 میلیون متر مکعب به 730 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرد و در ازای آن مصرف هم با افزایش همراه بوده است.

رییس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنا بر گزارش ارایه شده از سوی وزارت نفت، درصورتی که با مدیریت بهینه مصرف انرژی در کشور قادر به اتخاذ تصمیماتی درراستای کاهش مصرف انرژی باشیم به طور قطع حدود یکصد میلیارد دلار صرفه جویی خواهد شد که این مبلغ درآمد خوبی را برای سرمایه گذاری خواهد بود.


او به تاثیر حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد کاملا محسوس است و با توجه به سوابق علمی، اجرایی و مدیریتی که دارد کمک بزرگی را در بهبود شرایط حاکم خواهد کرد.

401

کد خبر: 863470

وب گردی

وب گردی