روزانه ۷ پرواز ویژه اربعین از تهران به سمت نجف اشرف انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان اینکه در ایام اربعین روزانه ۷ پروازبه از تهران به نجف اشرف انجام می‌شود، گفت:پیش‌بینی شده در سال آینده تعداد پروازهای بغداد و نجف اشرف از مقصد شیراز افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین علایی در حاشیه به کارگیری مجدد هواپیمای ATR خرمشهر در آشیانه فرودگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از افزوده شدن 2 فروند ایرباس 320 و بوئینگ 737 به ناوگان هوایی این شرکت خبرداد و اظهارداشت: این شرکت در امر ارائه خدمات هوایی به مسافران داخلی به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های هوایی، توانسته در سال گذشته به 3.5 میلیون نفر مسافر خدمات هوایی ارائه دهد و دیگر به فرودگاه‌های کشور بدهکار نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بدهی شرکت آسمان به فرودگاه شیراز گفت: این شرکت به هیچ فرودگاهی بدهی ندارد و سال گذشته با پرداخت مبلغ 160 میلیارد تومان توانست تمامی بدهی‌های خود را با فرودگاه‌های داخلی تسویه کند.

مدیرعامل هواپیمایی آسمان از به کارگیری مجدد یک فروند هواپیمای ART زمین‌گیر شده متعلق به شرکت آسمان خبر داد و گفت: این هواپیما که هفت سال پیش به دلیل تحریم قطعه زمین‌گیر شده بود، با تلاش متخصصان آسمان دوباره به کار گرفته می‌شود.

وی علت انتخاب نام خرمشهر برای این فروند هواپیما را زنده نگه‌داشتن یاد خاطره رزمندگان و شهدای خرمشهر دانست و افزود: با تلاش متخصصان داخلی توانسته‌ایم تمامی فروند هواپیماهای زمین‌گیر شده آسمان که به دلیل نقص فنی یا نبود قطعه اجازه پرواز را نداشتند پس از نوسازی به کار گرفته شوند.

رضا بدیعی‌فر، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس نیز از اختصاص شش پرواز برای رفاه حال زائران حسینی در ایام اربعین خبر داد و گفت: امسال از چهاردهم تا شانزدهم آبان سه پرواز رفت از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به فرودگاه نجف انجام می‌شود.

وی افزود: از بیستم تا بیست و سوم آبان هم پرواز‌های برگشت برای زائران اربعین آماده شده است و هزینه پرواز هوایی از شیراز به نجف یک میلیون و 200 هزار تومان است که همه شرکت‌های هواپیمایی مکلف به رعایت نرخ بلیت پرواز در این مسیر هستند.

بدیعی‌فر گفت: در حال حاضر روز‌های چهارشنبه هر هفته یک پرواز از فرودگاه شیراز به مقصد نجف اشرف برقرار است.

902/900

کد خبر: 863521

وب گردی

وب گردی