۵ باند سوداگر مرگ توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان منهدم شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام ۵ باندی که به‌صورت حرفه‌ای قصد انتقال یک تن و ۷۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از مرزهای شرقی به‌سمت استان‌های مرکزی کشور را داشتند خبر داد.

به گزارش ایسکا نیوز به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: از آنجایی که سوداگران مرگ برای عملی کردن نیت پلید خود با استفاده از شیوه و شگردهای پیچیده و کاملاً حرفه‌ای اقدام به انتقال محموله‌های سنگین مواد مخدر از مرزهای شرقی به‌سمت استان‌های مرکزی و شمالی کشور می‌کنند سلسله عملیاتی برای برخورد با این افراد در انتظامی استان تعریف و به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: براین اساس مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با هوشمندی و اشرافیت بالای خود موفق شدند در عملیاتی منسجم و پیچیده 5 باندی را که به‌صورت جداگانه قصد عبور از مسیرهای استان را داشتند شناسایی و منهدم کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: مأموران در این عملیات یک تن و 750 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش، هروئین و گل را کشف کردند.

وی با ابراز اینکه این مقدار مواد در مرزهای شرقی بارگیری شده و مقصد آنها استان‌های مرکزی بود، گفت: در این مورد 18 نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند و 8 دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف شد.

معصوم‌بیگی با تأکید به اینکه کشف این مقدار مواد مخدر در استان اصفهان که در مرکز کشور قرار دارد بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: این موضوع حرفه‌ای بودن، هوشمندی و آمادگی بالای مأموران پلیس استان را نشان می‌دهد که توانستند دست قاچاقچیان متبحر با پیچیده‌ترین و عجیب‌ترین جاسازی مواد را رو کنند.

وی میزان کشفیات مواد مخدر پلیس استان از ابتدای امسال تاکنون را بیش از 17 تن اعلام کرد و با اشاره به موفقیت‌های این پلیس در رابطه با انهدام باندها و شبکه‌های قاچاق مواد افیونی اظهار داشت: در این رابطه نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش انهدام باند داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان این عملیات را حاوی هشداری برای سوداگران مرگ و پیامی برای خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: به کسانی که در زمینه قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کنند هشدار می‌دهیم نیروی انتظامی قاطعانه با آنها برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف باندهای مافیایی قاچاق مواد قشر جوان جامعه است خاطرنشان کرد: پیام دیگر عملیات مذکور این است که خانواده‌ها بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا در دام این گونه باندها نیفتند.

902/900

کد خبر: 863569

وب گردی

وب گردی