5 مرکز استان تا پایان امسال به شبکه سراسری ریلی متصل می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا قبل از پایان سال جاری، 5 مرکز استان به شبکه سراسری ریلی و راه‌آهن متصل می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در تشریح جزئیات جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در چهل و سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره چگونگی عملکرد و اجرای یک ابرپروژه طرح ملی آب، ارائه شد.

وی افزود: در این طرح، 61 طرح، 120 پروژه در 12 استان با اعتباری بالغ بر 6.2 میلیارد دلار و 18 هزار و 600 میلیارد تومان در حال انجام است.

نوبخت ادامه داد: در سال 95، 7 طرح مشتمل بر 10 سد بزرگ مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت و حدود 1.5 میلیارد مترمکعب آب هم در این طرح تنظیم شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال 96، 17 طرح بزرگ به اتمام برسد و 9 سد هم افتتاح شود به این ترتیب می‌توان 400 میلیون متر مکعب را تنظیم و بیش از 70 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی ایجاد کرد.

وی افزود: در گزارش امروز مشخص شد که تا سال آینده می‌توان همه این طرح‌ها را به اتمام رساند.

اختصاص 30 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی از محل صندوق توسعه ملی

نوبخت خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم با کسب اجازه از مقام معظم رهبری، 30 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های عمرانی اختصاص دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون از 8 میلیارد دلار اعتبار برداشت شده از صندوق توسعه ملی، 6.2 میلیارد دلار صرف شده است و پیش‌بینی می‌کنیم یک میلیارد دلار هم امسال می‌توانیم برای تکمیل طرح‌ها تخصیص دهیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌هایی که در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی توسط دولت پیگیری می‌شود، اضافه کرد: پس از آنکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به 56 طرح تبدیل شد، 24 سیاست را به 12 طرح و 50 پروژه تعریف و اجرای آنها را آغاز کرده‌ایم.

نوبخت متذکر شد: همچنین برای هر پروژه، مدیر پروژه‌ای تعریف شد که اکنون مسئول هر پروژه مشخص شده است و در جایگاهی هستیم که باید گزارش نظارتی خود را ارائه دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: گزارش امروز جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، نظارتی بود و در جلسه آینده عملکرد بخش کشاورزی و حمل و نقل ریلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مسئله آب برای کشاورزی و طرح‌های ریلی بسیار حائز اهمیت است که این موضوع هم در سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

نوبخت ادامه داد: در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اولویت‌های این سیاست که به صورت طرح و پروژه انجام می‌شود را به صورت گزارش عملکرد بررسی می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اکنون از حالت برنامه‌ریزی خارج شده‌ایم، گفت: تا قبل از پایان سال، 5 مرکز استان به شبکه سراسری ریلی و راه‌آهن متصل می‌شود و در جلسه آینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم گزارش عملکرد حوزه آب را مطرح و بررسی می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگارنجوان

303

کد خبر: 863610

وب گردی

وب گردی