حیدری: مانعی برای حضور خادم در دو سمت وجود ندارد/ تیم ملی کشتی به پیشکسوتان احتیاج دارد

شاید حضور دوباره خادم در راس تیم ملی و مدیریت ، بتواند کشتی آزاد را به مسیر درست خود برگرداند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان با حضور 56 کشور، شهریورماه 96 در شهر پاریس فرانسه برگزار شد که تیم ایران در نهایت موفق شد مقام نهمی این دوره از مسابقات را کسب کند. نکته جالب توجه این است که تیم ملی ایران ناکنون چنین مقامی را نگرفته و همیشه جز 8 تیم بالای جدول بوده و این نشان از بی برنامگی فدراسیون کشتی یا نداشتن صلاحیت بازیکنان برای اعزام به این مسابقات دارد!

در رقابت های جهانی پاریس، اعضای شورای فنی از رسول خادم خواستند بار دیگر سرمربیگری تیم ملی را قبول کند تا به این ترتیب وی جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی شود. خادم رییس فدراسیون کشتی که تا رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو سرمربیگری تیم ملی را نیز همزمان در اختیار داشت، پس از المپیک ترجیح داد با کناره گیری از سرمربیگری تیم ملی، تمرکز خود را بر امور مدیریتی فدراسیون کشتی و همچنین حضور پر رنگ در هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی معطوف کند. تیم ملی موفق نشد در این دوره از رقابت ها نتیجه مطلوب را کسب کند که با نارضایتی مردم، مسوولان و کارشناسان همراه بود و حواشی زیادی را که مهمترین آن ها چالش شدید میان فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بود بوجود آورد.

با پایان گرفتن مسابقات جهانی پاریس، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در خصوص نتایج و عملکرد تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران اظهار نظر کرد. وی عنوان کرد: کشتی گیران ما اکثرا نفرات کم تجربه ای بودند، اما با انگیزه و اعتماد به نفس بالایی به مصاف رقبای خود رفتند، البته اشتباه فنی برای این نفرات قابل پیش بینی بود! کادر فنی ما نیز جوان و در مسیر کسب تجربه هستند و باید بتوانیم به مرور نقاط ضعف خود را مرتفع و نقاط قوت خود را نیز تقویت کنیم.

با توجه به ادامه نتایج ضعیف کشتی آزاد که بی توجهی به آن می تواند عواقب جبران ناپذیری را متوجه ورزش ایران کند، شاید حضور دوباره خادم در راس تیم ملی و مدیریت ایجاد حلقه ارتباطی مناسب میان رده های مختلف سنی، بتواند کشتی آزاد را به مسیر درست خود برگرداند. در این میان هستند کارشناسانی که مخالف این کار هستند، به عقیده آن ها خادم نمی تواند در همزمان دو سمت مهم داشته باشد! اما باتوجه به شرایط فعلی، حضور رسول خادم به عنوان سرمربی تیم ملی امری ضروری به حساب می آید.

علیرضا حیدری در گفت و گوی کوتاه با ایسکانیوز در این مورد عنوان کرد: از نظر قانونی حضور خادم در دو سمت به صورت همزمان مشکلی ندارد و شاید کمک شایانی هم به تیم ملی ایران در شرایط فعلی داشته باشد. در خیلی از موارد مربی تیم ملی و رئیس فدراسیون یک نفر است مانعی برای این کار وجود ندارد. امیدوارم تیم ملی ما دوباره روند رو به رشدش را ادامه دهد.

601

کد خبر: 863621

وب گردی

وب گردی