بادامچی : تهران بهتر است شهر اقتصادی باشد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های انتقال پایتخت اظهار داشت: تهران به دلایل اقتصادی بهتر است شهر اقتصادی کشور باشد و پایتخت بودن را از آن مجزا بکنند.

محمد رضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص طرح انتقال پایتخت از تهران گفت: از وقتی که به مجلس آمدیم در این خصوص جسته و گریخته صحبت هایی انجام شده است و این اواخر از طرف یکی از نمایندگان مطرح شد تا با این کار تحول اساسی در تهران صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: ولی به طور جدی این موضوع مورد پیگیری نمایندگان و مسئولان کشور نیست ، در این خصوص به ندرت صحبت شده اما تصمیم مهمی است که رویکرد ضعیفی به آن وجود دارد.

بادامچی در مورد هزینه های انتقال پایتخت اظهار داشت: هزینه انتقال بستگی به تصمیمات مقامات عالی کشور دارد و نمی شود گفت هزینه ندارد ولی آن هزینه ها برای یک تحول نیاز است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: ما این کار را می توانیم بصورت تدریجی انجام دهیم و اگر تصمیم بگیرند که تهران پایتخت باشد حتما باید نقطه متمرکز تری را در نظر بگیرند زیر اگر به شهر تکیه نکنند به خاطر مسائل اقتصادی به آن هجوم می آورند.

وی اظهار داشت: تهران به دلایل اقتصادی بهتر است شهر اقتصادی کشور باشد و پایتخت بودن را از آن مجزا بکنند.

بادامچی در خصوص این که آیا انتقال پایتخت عملیاتی می شود یا خیر، ابراز کرد:پیگیری های مهمی صورت نگرفته است اما باید هزینه های آن را کم کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شرکت هایی در شهر های دیگر هستند اما برخی نیروهای آنها در تهران مستقر هستند بیان کرد: از نظر اعتبارات، مشکلات به حدی رسیده که باید تهران سبک تر شود و نیروهایشان باید به مراکز خود در شهر هایشان بازگردند.

303

کد خبر: 863624

وب گردی

وب گردی