۷۰ دستگاه اتوبوس از استان گلستان به مرز مهران اعزام شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ۷۰ دستگاه اتوبوس تاکنون از مقصد استان گلستان به مرز مهران اعزم شده و هم‌چنین تجهیزات ۱۱ موکب استان در کربلا و شهر‌های دیگر نیز با ۴۶ دستگاه انواع کامیون‌ها به مرز ارسال شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی میقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمل و نقل زائران اربعین در استان اندیشیده شده است.

وی افزود: ۷۰ دستگاه اتوبوس تا ساعت ۲۴ شب گذشته از مقصد گلستان به مرز مهران اعزم شده و هم‌چنین تجهیزات ۱۱ موکب استان در کربلا و شهر‌های دیگر نیز با ۴۶ دستگاه انواع کامیون‌ها به مرز ارسال شد.

میقانی بیان داشت: در این میان برخی از برداران اهل سنت نیز کامیون‌های خود را برای اینکار در اختیار قرار دادند که باید از آن‌ها صمیمانه قدردانی کرد. ۵ دستگاه اتوبوس نیز خادمان موکب‌ها را به صورت رایگان جابه جا کردند که نشان‌دهنده حس همکاری و اردات این افراد به اهل بیت (ع) است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به آمار‌های حج و زیارت درباره زائران گلستان اربعین اظهار داشت: طبق اعلام این سازمان ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که پاسپورت ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر برای صدور ویزا ارسال شد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۷۸۸ دستگاه اتوبوس از گلستان به مقصد مهران در ایام اربعین خلاصه وضعیت دریافت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به آمادگی نفرات و تجهیزات برای اجرای طرح راهداری زمستانه اظهار داشت: اورهال ماشین آلات و خریداری شن و نمک انجام و برنامه ریزی‌های لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: با همه مشکلاتی که با آن رو به‌رو هستیم هدف اصلی ما خدمات‌رسانی مطلوب به مردم بوده و هست.

میقانی با اشاره به ابلاغ تخصیص بخشی از اعتبارات خسارت سیل مردادماه در منطقه دهنه محمدآبادکتول و زرین گل گفت: ۶۵۰ میلیون تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ برای ترمیم راه‌ها، پل‌ها و ... ابلاغ شده است.

902

کد خبر: 863658

وب گردی

وب گردی