کارگردان "آخرین داستان": فیلم آخر حاتمی کیا پر از جلوه های ویژه است

انیماتور جوان کشور با اشاره به آگاه نبودن سینماگران ایرانی برای استفاده از جلوه های ویژه بصری، از ابراهیم حاتمی کیا به عنوان فیلمسازی که از این تکنولوژی استفاده فراوان می کند، یاد کرد و گفت: در فیلم آخر ابراهیم حاتمی کیا به نام "به وقت شام" قسمت زیادی از صحنه ها از جلوه های ویژه استفاده شده که همه آنها در ایران انجام شده است.

اشکان رهگذر کارگردان "آخرین داستان" با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره داستانی که در این انیمیشن دنبال می شود گفت: "آخرین داستان" برداشتی آزاد از ماجرای ضحاک مار دوش است که پلات اصلی آن از شاهنامه برداشته شده است.

وی افزود: این نیمیشن از انتهای حکومت جمشید تا انتهای حکومت ضحاک را روایت می کندو تولید آن به پایان رسیده است و مراحل صداگذاری اصلاح نور و رنگ و مسائل مربوط به موسیقی در حال پیگیری است.

رهگذر درباره تاریخ اکران آخرین داستان اظهار کرد: هنوز درباره اکران این فیلم تصمیم قطعی گرفته نشده است و سال آینده قصد داریم آخرین داستان را نمایش عمومی دهیم اما از آنجایی که این فیلم توانسته است به صورت بین المللی دیده شود خریداران بین المللی دارد که علاقمند به پخش این انیمیشن هستند و مجبور هستیم که با خریداران خارجی هماهنگ باشیم و وقتی فیلم به صورت جهانی اکران شد برای نمایش آن در ایران تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: قصدداشتیم که برای جشنواره فجر امسال آخرین داستان را ارایه دهیم ولی متاسفانه این امکان فراهم نشده زیرامراحل فنی بسیار زمان بر شده است.

رهگذر با اشاره به استفاده اندک سینماگران از جلوه های ویژه بعدی گفت: ژانر سینمایی در ایران بسیار معدود است و فیلم های ایرانی نیازی به جلوه های ویژه ندارند و سینمای اجتماعی بیشتر فیلم ها را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: فیلم آخر ابراهیم حاتمی کیا به نام به وقت شام قسمت زیادی از صحنه ها از جلوه های ویژه استفاده شده که همه آنها در ایران انجام شده است.

این انیمیشن ساز اظهار کرد: سینمای ما متنوع نبوده و به دنبال فیلم های تاریخی و یا آثاری که نیاز فراوانی به جلوه های ویژه داشته باشد نیست در نتیجه این امکان سینمایی سبد هنری فیلم های ما قرار نمی گیرد.

501

کد خبر: 863683

وب گردی

وب گردی