جزئیات گروگان گیری  دو استاد دانشگاه توسط طالبان

گروه طالبان با انتشاراعلامیه ای ، از دونالد ترامپ خواست تا برای تبادل دو گروگان آمریکایی و استرالیایی با آن ها وارد مذاکره شود.

به گزارش ایسکانیوز، مرداد ماه سال گذشته پنج فرد مسلح در پوشش پلیس، موتر تیموتی ویکس استرالیایی و کوین کینگ آمریکایی، دو پروفسور دانشگاه امریکایی افغانستان را در راه بازگشت از دانشگاه در کابل ربودند.

امروز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: «بیش از یک سال است که دو تن از اساتید دانشگاه معتبر آمریکایی در کابل، توسط طالبان زندانی شده اند. در بین این دو، استاد آمریکایی، کوین کینگ بیماری قلبی و کلیوی دارد.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «از آنجایی که طرف آمریکایی برای زندگی و مرگ شهروندانش اهمیتی قائل نیست، ما به آنها هشدار می دهیم که خواسته های امارات اسلامی را برای آزادی این دو بازداشت شده انجام داده و آزادی آنها را تضمین کنند.»

حدود 9 ماه پیش در یک ویدیوی ۱۳ دقیقه‌ای که توسط ذبیح الله مجاهد، در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، استاد استرالیایی گروگان گرفته شده با چشم‌های اشک آلود از خانواده‌اش می‌خواهد با حکومت برای آزادی او صحبت کنند. او می‌گوید: «من نمی‌خواهم اینجا بمیرم.»

کینگ، دیگر گروگان در این ویدیو می‌گوید: «دونالد ترامپ، آقا، خواهش می‌کنم، لطفاَ (کمک کنید)، این به دست شماست. از شما خواهش می‌کنم لطفاَ با طالبان مذاکره کنید. اگر مذاکره نکنید، ما کشته می‌شویم.»

میکروفون نیوز مستقر در لندن نیز در خبری بیانیه دانشگاه امریکایی کابل را در رابطه با حال وخیم گروگان آمریکایی در دست طالبان منتشر کرده است. این دانشگاه در بیانیه خود اعلام کرده است دست از تلاشش برای آزادی کوین کینگ و دیگر گروگان استرالیایی نمی کشد.

گفتنی است نیروهای ویژه ایالات متحده امریکا یک عملیات ناکام برای آزادی این گروگان‌ها انجام دادند. دولت آمریکا در واکنش به درخواست طالبان اعلام کرده هرگز با آنها مذاکره نمی کند.

کد خبر: 863687

وب گردی

وب گردی