هشدار سناتور آمریکایی به ترامپ

رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد از دخالت در تحقیقات دربارۀ دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ خودداری کند.

به گزارش ایسکانیوز، «چارلز شومر»، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد از دخالت در تحقیقات دربارۀ دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ خودداری کند.

وی این اظهارات را پس از گزارش‌هایی درباره صدور قرار تعقیب برای «پائو مانافورت»، رئیس قبلی ستاد انتخاباتی ترامپ به عنوان بخشی از تحقیقات در این پرونده مطرح کرد.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیق دربارۀ دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، یک نفر را رسماً متهم کرده که ممکن است تا روز دوشنبه دستگیر شود.

شومر در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور نباید تحت هیچ شرایطی در کار دادستان ویژه دخالت کند. اگر او این کار را انجام دهد، کنگره بایستی فوراً، بدون قید و شرط و فراحزبی واکنش نشان دهد تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات ادامه پیدا می‌کنند.»

کد خبر: 863731

وب گردی

وب گردی