سارقان در پوشش مامور اداره آب و فاضلاب طلا های همسایه را دزدیدند

پسر جوان با همدستی دوستش پس از حمله به خانه همسایه‌شان، زن صاحبخانه را کتک زد و طلاهای او را سرقت کرد. این دو سارق حرفه‌ای با معرفی خود به ‌عنوان مأمور اداره آب‌و‌فاضلاب توانستند وارد خانه شوند و پس از آن با میله جارو‌برقی زن جوان را به شدت کتک زدند.

به گزارش ایسکانیوز ساعت ٨:٣٠ روز ٢٠ شهریور امسال وقوع یک سرقت خانه در روستای ابراهیم‌آباد به کلانتری ١٧٦ فشافویه اعلام شد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های نخست مشخص شد که دو سارق در پوشش مأمور اداره آب به خانه یکی از اهالی روستا مراجعه کرده‌اند و با ضرب و شتم شدید زن ٢٥ساله که به همراه دو فرزند دو و سه ساله‌اش در خانه حضور داشت، اقدام به سرقت طلاجات وی کرده و از محل متواری شدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف منزل» و به دستور رئیس حوزه قضائی دادگاه بخش فشافویه، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در بیان جزییات این حادثه به کارآگاهان گفت: «شوهر من هر روز ساعت ٧ صبح برای رفتن به محل کارش از خانه خارج می‌شود و امروز هم طبق روال همیشگی در همین ساعت از خانه خارج شد. حدودا ساعت ٧:٤٥ بود که زنگ خانه به صدا درآمد. تعجب کردم که چه کسی در این موقع از روز به خانه‌ام آمده است؛ آیفون را جواب دادم. مردی خودش را مأمور اداره آب‌وفاضلاب معرفی کرد و مدعی شد که برای نوشتن کنتور آب آمده است. درِ خانه را باز کرده و خودم هم به سمت حیاط خانه رفتم اما ناگهان دو نفر را مقابل خود مشاهده کردم؛ این در حالی بود که یکی از آنها صورتش را پوشانده بود. می‌خواستم فریاد بزنم که آنها مرا به‌سرعت به داخل خانه برده و در آن‌جا کتکم زدند. رحم نداشتند با میله جاروبرقی آن‌قدر مرا مورد ضرب‌وشتم قرار دادند که دیگر قدرتی برایم نمانده بود. پس از آن تهدیدم کردند که اگر مجددا درخواست کمک کنم، فرزندانم را خواهند کشت. برای همین من از ترس جان فرزندانم سکوت کردم. آنها پس از قیچی‌کردن طلاجات دستانم و همچنین سرقت طلاهای خانه، دست‌وپا و دهانم را با طناب بسته و به‌سرعت خارج شدند. با تلاش فراوان و در حالی ‌که دیگر جانی برایم باقی نمانده بود، توانستم طناب‌ها را باز کرده و از اهالی محل درخواست کمک کنم.» کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با حضور در محل سرقت به تحقیقات میدانی پرداخته و با توجه به شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند که سارقان با شناسایی دقیق شاکی و داشتن اطلاعات کامل از نحوه تردد و حضور همسرش اقدام به انجام سرقت کرده‌اند.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام تحقیقات از اهالی روستا، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از همسایگان شاکی به نام محمد ٣٠ساله صبح روز سرقت در پشت‌بام خانه‌اش که مشرف به خانه شاکی نیز است، حضور داشته است.
محمد شناسایی و تحقیقات نامحسوس پیرامون وی آغاز شد. با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از دوستان محمد به نام اسماعیل ١٩ساله شدند که سوابقش نشان می‌داد پیش از این به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود و در حال حاضر به همراه محمد در یک کارگاه تولید مواد اولیه لاستیک‌سازی به ‌عنوان کارگر ساده مشغول به کار است. با شناسایی تصویر اسماعیل از سوی شاکی به‌ عنوان یکی از سارقان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که اسماعیل با همدستی محمد همسایه دیوار به دیوار شاکی اقدام به طراحی و انجام سرقت کرده و به احتمال بسیار زیاد، سارقی که در زمان سرقت اقدام به پوشاندن کامل صورتش کرده نیز همان محمد است.
با تجمیع اطلاعات، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در ساعت ٤ بامداد روز پنجم آبان امسال و در دو عملیات جداگانه در منطقه حسن‌آباد و روستای ابراهیم‌آباد اسماعیل و محمد را دستگیر کردند.
محمد و اسماعیل پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی به طراحی و انجام سرقت اعتراف کردند. محمد در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «در محل سکونت ما دو خانواده هستند که وضع اقتصادی آنها نسبت به دیگر اهالی بهتر است. یکی از آنها شاکی و همسرش است و دیگری به فاصله چند خانه دورتر از ما زندگی می‌کند. با توجه به اطلاعات دقیقی که از هر دو خانواده داشتیم، اطلاع داشتم که شاکی معمولا در خانه به همراه دو فرزند خردسالش تنها است و شوهرش صبح‌های زود برای رفتن به محل کارش از خانه خارج می‌شود. پیشنهاد سرقت طلاجات شاکی را با اسماعیل که با هم در یک کارگاه مشغول به کار هستیم، مطرح کرده و گفتم که حداقل ٢٠‌میلیون تومان طلا در آن خانه وجود دارد، واقعا هم وجود داشت؛ چون من بارها شاکی را با طلاهای دستانش دیده بودم. برای همین اسماعیل قبول کرد تا سرقت را انجام دهیم و طراحی سرقت توسط اسماعیل انجام شد.» محمد در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «صبح روز سرقت من به پشت‌بام خانه رفتم تا اطمینان پیدا کنم که همسر شاکی از خانه خارج می‌شود. پس از رفتن همسر شاکی، به همراه اسماعیل به خانه آنها رفتیم. اسماعیل زنگ خانه را زد و با هم وارد خانه شدیم و سرقت کردیم.» سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، درباره این پرونده گفت: «در ادامه تحقیقات متهمان اعتراف کردند که طلاهای مسروقه را به قیمت ١٠‌میلیون تومان به خریدار اموال مسروقه در منطقه شهر ری فروخته‌اند که خریدار اموال مسروقه نیز در شهر ری شناسایی، دستگیر و قسمتی از طلاجات مسروقه کشف شد.»
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: «با توجه به شیوه و شگرد متهمان در جعل عناوین مأموران ادارات خدماتی و احتمال وقوع سرقت‌های مشابه از سوی آنها، متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفته و دستور انتشار تصاویر آنها نیز با قراردادن یک نوار باریک بر روی چشمان‌شان از سوی مقام قضائی صادر شده است. بنابراین از همه شکات و مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و یا موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

شهروند

700

کد خبر: 863767

وب گردی

وب گردی