شرح و تفسیر "زیارت امین الله" در کانون قرآن و عترت

فرهنگسرای فردوس، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، سه‌شنبه 9 آبان ماه ساعت 10 به شرح و تفسیر زیارت امین الله، می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز از مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، در این نشست که به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و با هدف ترویج فرهنگ حسینی برگزار می شود، فریده نیکجو، کارشناس مذهبی و دبیر کانون قرآن و عترت فرهنگسرای فردوس، به شرح و تفسیر زیارت امین الله می پردازد.

زیارت امین الله یکی از بهترین و مجرب ترین ادعیه برای برآوردن حاجات است. این زیارت، جزو زیارت های جامعه و عمومی امامان است و در تمام حرم های اهل بیت علیهم السلام می توان خواند؛ مرحوم محدث قمی می فرماید: این زیارت دارای اعتباری کامل است و در تمام کتاب های ادعیه و زیارات آمده است.

فریده نیکجو معتقد است یکی از بهترین راهکارهای عملی برای تقرب به ساحت نورانی حضرت بقیه الله روحی فداه زیارت مداوم قبور ائمه اطهار از طریق زیارت امین الله است. حقیقت ملکوتی این زیارت در قالب از نور بالا می رود تا به ساحت عرشی رسول مکرم اسلام(ص) می رسد و از محضر آن حضرت مهر قبولی دریافت می کند و آنگاه به عنوان سند افتخاری برای صاحبش به محضر پر نور امام زمان (عج) تسلیم می شود و نظر لطف و عنایت و رحمت آن حضرت را به سوی خواننده این زیارت جلب می نماید. از سوی دیگر این عمل باعث تناسب روحی و عملی با وجود مقدس صاحب الامر می شود؛ یکی از سیره های ترک ناشدنی آن حضرت زیارت قبور آبا و اجداد معصومینشان از طریق زیارت امین الله و دیگر زیارتهای وارده است.

بنا بر این گزارش، فریده نیکجو دبیر کانون قرآن و عترت فردوس، با بهره گیری از آموزه های دینی در این زیارت پرفضیلت در خصوص "نفس مطمئنه" به ایراد سخن خواهد پرداخت.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند در تاریخ یاد شده به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.

502

کد خبر: 863786

وب گردی

وب گردی