بارزانی با اشتباهات خود روبرو شود

معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه مواجهه مسعود بارزانی با اشتباهات خود را ضروری دانسته و ابطال نتایج همه پرسی اقلیم کردستان عراق را الزامی خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بکر بوزداغ، معاون نخست‌ وزیر و سخنگوی دولت ترکیه طی کنفرانس رسانه‌ای پس از نشست کابینه دولت در کاخ چانکایای آنکارا که به ریاست بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه برگزار شد، در رابطه با همه پرسی غیرقانونی حکومت اقلیم کردستان اعلام کرد: "رویارویی مسعود بارزانی با اشتباهات خود ضروری است. وی نمی تواند فقط با گفتن این که «نتیجه همه‌پرسی را تعلیق کردم»، این مساله را حل کند، لغو و ابطال نتایج این همه پرسی ضروری است".

بوزداغ در ادامه گفت: "سیاست خارجی ترکیه مبتنی بر احترام به تمامیت ارضی، یکپارچگی سیاسی و حاکمیت قانون در عراق است. البته عدم تداوم ریاست مسعود بارزانی از اول نوامبر بر حکومت اقلیم کردستان آغازگر دوره ای جدید خواهد بود، تا جایی که ما می دانیم بارزانی از ریاست بر حزب متبوعش کناره گیری نکرده و خواستار واگذاری اختیارات هیات رئیسه بوده که با موافقت پارلمان مواجه شده است".

وی همچنین افزود: "موضوع تعیین ریاست بعدی در این مقام طبیعتا برعهده ما نیست و مردم آنجا باید در این خصوص تصمیم بگیرند اما رویارویی با این مساله بسیار مهم است. زیرا بارزانی در برابر این مساله ابتدا مجبور به تعلیق همه پرسی و سپس واگذاری اختیارات خود شده است. ما از مشکل و اجبارهایی دیگری که با آن ها مواجه است البته آگاه هستیم، ترکیه خواستار حل این مشکل مطابق قانون اساسی عراق است".

کد خبر: 863793

وب گردی

وب گردی