لازمه ی تلاش بخش خصوصی برای استفاده حداکثری فاینانس ها

وزیر اقتصاد گفت: تکلیف ١/٧ میلیارد دلار از قرارداد فاینانس ٢٦ میلیارد دلاری در جریان مذاکرات اخیر مشخص شده است و بخش خصوصی باید برای استفاده از باقی مانده این رقم کلان تلاش کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در حالی برگزار شد که عمده ی بحث های این نشست پیرامون ساماندهی صندوق های سرمایه گذاری برای تخصیص بود.
در جریان برگزاری این نشست وزیر اقتصاد با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور روسیه و آذربایجان و تاکید بر لزوم بهره برداری مطلوب از این فرصت اظهار داشت: این بهترین موقعیت برای تثبیت بحث سوآپ ارزی و مبادله ی کالا و خدمات از طریق پول های ملی دو کشور است که تأثیر بسیار مطلوبی بر افزایش صادرات غیرنفتی ایران خواهد داشت.
او با تشریح مذاکرات انجام شده بین ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان در خصوص ایجاد کانال سبز توسط دولت روسیه و اعمال ١٥ درصد تخفیف برای صادرات کالاهای ایرانی گفت: استفاده از این موقعیت نیازمند یک سازمان اجرایی مناسب برای ساماندهی تشکل های همگن در این ارتباط است.
کرباسیان گفت: تکلیف ١/٧ میلیارد دلار از قرارداد فاینانس ٢٦ میلیارد دلاری در جریان مذاکرات اخیر مشخص شده است و بخش خصوصی باید برای استفاده از باقی مانده این رقم کلان تلاش کند.

وزیر اقتصاد در ادامه إظهار داشت: وقتی سود سپرده را ١٥ درصد تعیین کنیم اوراق بهتر از سود سپرده جواب می دهد چون زمانی که سود سپرده ها بالا باشد کارهای عمرانی و اقتصادی بی معنا می شود.

وزیر اقتصاد گفت: صندوق های سرمایه گذاری باید وارد عرصه شوند وقتی ٥٠ درصد دارایی صندوق های سرمایه گذاری سپرده های بانکی باشد مناسب نیست پس صندوق های سرمایه گذاری باید اوراق بگیرند.

402

کد خبر: 863836

وب گردی

وب گردی