قوه قضائیه مکلف به تدوین «آیین نامه اعلام اموال مسئولان» است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قوه قضائیه مکلف به تدوین آیین نامه مربوطه برای قانون اعلام اموال و دارایی مسئولان است، جزئیات مقامات مشمول این قانون را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره سرانجام بررسی طرح رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام و رفع اختلافات مجلس و شورای نگهبان در این طرح، اظهار داشت: در دوره قبل فعالیت مجمع، این طرح با بررسی اختلافات مجلس و شورای نگهبان اصلاح شد و به تصویب رسید و به قوه قضائیه ابلاغ شد.

وی افزود: قوه قضائیه مکلف شده است که آیین نامه ای را برای این قانون تدوین و تصویب کند و براساس آن آیین نامه، این قانون را اجرا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسئولان مشمول این طرح که باید اموال و دارایی خود را قبل و بعد از مسئولیت اعلام کنند، تصریح کرد: آنچه در اصل ۱۴۲ قانون اساسی آمده، این است که دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و وزرا و همسر و فرزندان آنها قبل و بعد از مسئولیت باید به اطلاع قوه قضائیه رسانده شود تا برخلاف حق افزایش نیافته باشد.

مصباحی مقدم ادامه داد: اما در این قانون، علاوه بر این موارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان عالی و سطح دو قوه قضائیه، معاونان وزرا و مدیران کل ستادی وزارتخانه ها و همسر و فرزندان تحت تکفل آنها باید اموال و دارایی خود را قبل و بعد از مسئولیت به قوه قضائیه اعلام کنند.

منبع: مهر

کد خبر: 863883

وب گردی

وب گردی