موسوی لارگانی: وزارت علوم  برای ارتقای جایگاه علمی کشور برنامه مدون داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت علوم حقیقتا باید برای ارتقای جایگاه علمی کشور برنامه مدونی را تدوین کند و رتبه علمی کشور را از جایگاه شانزدهم به مراتب بالاتر ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، سید ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به موضوع رای اعتماد مجلس به دو وزیر نیرو و علوم اظهار داشت: وزاری محترم نیرو و علوم در 10 روز گذشته جلساتی را با فراکسیون های مجلس برگزار کردند؛ رای دادن و یا ندادن برخی نمایندگان به این دو وزیر، به همان نشست ها و جلساتی که قبل از رای اعتماد برگزار شد باز می گردد.

وی افزود: ما در کشور برای تصدی پست وزارت علوم، افراد توانمند دیگری را داشتیم که این افراد هم از نظر علمی و هم از نظر کار اجرایی فعالیت های بیشتری را داشتند؛ اما رئیس جمهور محترم آقای دکتر غلامی را معرفی کردند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حال حاضر مردم از وزرای نیرو و علوم انتظارات مختلفی دارند؛ هر دو وزارت خانه حساسیت های خود را دارند، وزارت علوم حقیقتا باید برای ارتقای جایگاه علمی کشور برنامه مدونی را تدوین کند و رتبه علمی کشور را از جایگاه شانزدهم به مراتب بالاتر ارتقا دهد.

موسوی لارگانی با بیان این که بنده مخالف کار سیاسی در دانشکاه نیستم تصریح کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز برگزاری کرسی های آزاد سیاسی در دانشگاه است؛ اگر ما در دانشگاه سیاست زده شویم و به دنبال یه سری مسائل حاشیه ای سیاسی برویم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: ما در دانشگاه بیشتر باید به دنبال کسب علم و پیشرفت دانش و فناوری باشیم؛ اگر ما بتوانیم در مسائل علمی پیشرفت داشته باشیم دیگر هیچ کشوری نمی تواند ما را تهدید کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به پیشرفت صنعت هسته ای در 20 سال گذشته خاطر نشان کرد: ما در طول این 20 سال به دانشمندان هسته ای خودمان میدان دادیم و نیازهایی را که داشتند برطرف کردیم و در نتیجه توانستیم این جایگاه را در صنعت هسته ای پیدا کنیم.

لارگانی در پایان با اشاره به وزارت نیرو گفت: آقای دکتر اردکانیان وظیفه سنگینی را در وزارت نیرو دارد، با توجه به این که ما در آینده جنگ آب را در پیش داریم و آقای اردکانیان متخصص مسائل مربوط به آب است، نباید بگذاریم که مسئله آب باعث درگیری اقوام مختلف شود و مشکلات مختلفی برای کشور پیش آید.

302

کد خبر: 863891

وب گردی

وب گردی