واحدهای نیمه فعال و فعال در خراسان‌جنوبی تعیین تکلیف شوند

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: واحدهای نیمه فعال و فعال تعیین تکلیف شوند و اگر نتوانستیم مشکل واحدی را برطرف کنیم، دستگاه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار وارد عمل شوند.

به گزارش ایسکانیوز، «محمدمهدی مروج‌الشریعه» در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان‌جنوبی در شهرستان قاینات، گفت: مدیران برای برنامه‌ها افق روشنی را بیان کنند تا بتوانیم به جمع‌بندی صحیح برسیم و از طرفی مطالبه‌گری خود را با شاخص‌هایی آغاز کنند تا از سهم خود در اعتبارات تعریف روشنی به دست آورند.

وی افزود: مدیران در دولت‌ها زحمت کشیدند اما ارتباط ما با مرکز هنوز روان نشده است و در شرایط فعلی مدیران برای پیگیری مطالبات باید تلاش ویژه‌ای داشته باشند و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مردم اصل و اساس هستند و همه ما اینجا جمع می‌شویم تا خدمتی برای مردم ارائه کنیم و برای این‌که خدمت صادقانه و نتیجه‌بخشی به مردم انجام دهیم باید از مشارکت آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی از مدیران شهرستانی خواست برای چگونگی تأمین منابع مالی، جذب سرمایه‌گذاری، فناوری و رسیدن به بازارها مدل‌سازی کنند.

مروج‌الشریعه گفت: شهرستان قاینات به‌علت موقعیت جغرافیایی و عبور مسافران یکی از مکان‌هایی است که ظرفیت بازار 27 میلیونی را داراست و باید این ظرفیت را در مسیر توسعه منطقه به کار گرفت.

وی تصریح کرد: برای توسعه شهرستان باید مدل بسازیم و روش جذب سرمایه‌گذاری‌ها را پیدا کنیم، ما یک وظیفه در درون حاکمیت و حکومت داریم که وحدت و اتحاد خودمان را برای توسعه استان فارغ از هر گونه گرایش سیاسی به کار بندیم.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مسأله توسعه قاینات و زیرکوه همه گرایش‌ها و افکار باید در کنار هم قرار گیرد.

مروج‌الشریعه گفت: وظیفه ماست که واحدهای نیمه‌فعال و فعال تعیین تکلیف شوند واگر نتوانستیم مشکل واحدی را برطرف کنیم، دستگاه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار وارد عمل شوند.

مروج‌الشریعه تصریح کرد: خراسان‌جنوبی علیرغم این‌که معروف به محرومیت است، اما از نظر افراد هوشمند در درجه بالایی قرار دارد و متأسفانه جای شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان کمرنگ است که باید به سمت نظام دانش بنیان شدن برویم.

وی ادامه داد: از طرفی باید برای نمایشگاه بین‌المللی منسجم و زیرساخت‌های مناسب در استان تدبیری بیندیشیم، چون نمایشگاه فعلی با این زیرساخت‌ها یک درصد ظرفیت‌های ما را هم نخواهد توانست ارائه کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع منطقه گردشگری بوذجمهر قائن اشاره کرد و گفت: قطعاً در این زمینه نامه‌ای به دولت نوشته خواهد شد و محدوده از 500 به 50هکتار کاهش پیشنهاد داده خواهد شد تا ارائه خدمات در این منطقه بهتر باشد.

وی یادآور شد: در خصوص پادگان‌های نهبندان و قاین نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است و پس از اعلام نتیجه، اطلاع‌رسانی دراین زمینه هم انجام خواهد شد.

902/900

کد خبر: 863958

وب گردی

وب گردی