اجرای موفقیت آمیز "بمباران برد بلند" در رزمایش نیروی هوایی ارتش

سخنگوی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اشاره به اجرای موفقیت آمیز عملیات‌های بمباران‌های برد بلند و برد کوتاه گفت: تاکنون به همه اهداف از پیش تعیین شده برای اجرای رزمایش دست یافته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش به بیان برخی ویژگی‌های منحصر به فرد هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش پرداخت و اظهار کرد: همواره در برگزاری رزمایش‌های مختلف تقویت نقاط قوت رزمایش‌های قبلی و نیز برطرف کردن نقاط ضعف را از جمله مهمترین ویژگی‌های منحصر به فرد است که در این رزمایش نیز ما انتظار داریم نقاط ضعف قبلی خود را برطرف و بدون نقص کار خود را انجام دهیم.

وی استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده در نیروی هوایی را دومین ویژگی این رزمایش برشمرد و گفت: در رزمایش‌های مختلف از جمله رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی انسانی که یک سال تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند، آموزش‌های خود را عملا در رزمایش پیاده می‌کنند.

سخنگوی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اشاره به بهره‌گیری از تسلیحات واقعی در جریان اجرای رزم‌های هوایی مختلف در این رزمایش خاطر نشان کرد: در رزمایش نیروی هوایی ارتش در اجرای حجم آتش سنگین و سبک از بمب‌ها و موشک‌های ساخته شده توسط متخصصان در مراکز صنعتی و دانشگاهی ایران استفاده می‌شود.

روزخوش با اشاره از استفاده از پهپادهای مهاجم و بمب افکن در این رزمایش خاطر نشان کرد: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، بمب ریز و شناسایی از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد رزمایش فداییان حریم ولایت است.

فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی در ادامه به ارزیابی عملکرد نیروی انسانی و اجرای ماموریت‌های پرنده‌های نیروی هوایی در جریان رزمایش فداییان حریم ولایت پرداخت و گفت: از نظر من به عنوان فرمانده پایگاه شهید بابایی در جریان برگزاری رزمایش تاکنون به تمام اهداف مورد انتظار دست یافته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: از جمله اهدافی که در جریان این رزمایش تحقق یافت، اجرای عملیات برد بلند با دو مرحله سوخت گیری بود که به لطف خدا توسط پرنده‌های یکی از پایگاه‌های بسیار دور انجام شد. همچنین اجرای عملیات بمباران برد کوتاه توسط پرنده‌های F5 و F7 از دیگر اهداف حاصل از انجام این رزمایش بود.

سخنگوی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت گفت: اجرای پدافند غیرعامل در منطقه عملیات از دیگر اهداف رزمایش بود که حاصل شد. در این زمینه منطقه رزمایش را به صحنه جنگ شیمیایی و محل اصابت بمب شیمیایی تبدیل کردیم و طی آن کارکنان نگهداری نیروی هوایی حین انجام کار روی پرنده‌ها، با قرار دادن ماسک روی صورت خود و اجرای پدافند غیرعامل کار خود را بدون توقف ادامه دادند.

منبع: ایسنا

کد خبر: 863964

وب گردی

وب گردی