بهمن، پایان پیش‌فروش خودرو با نرخ مشارکت بالای ۱۸درصد

قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه به صورت روزانه، نرخ‌ سود بانکی و پیش‌فروش خودرو را رصد می‌کنیم، گفت: پرونده پرداخت بهره ۱۸درصد به بالا از سوی خودروسازان،تا پایان بهمن بسته می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اکبر کمیجانی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به دقت رعایت نرخ سود در بانکها، خودروسازان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رصد می‌کند، گفت: بانک مرکزی از تمامی پتانسیل‌های نظارتی خود برای رصد حسن اجرای بخشنامه اخیر خود برای نرخ سود بانکی، استفاده می‌کنند و آنگونه که گزارش‌ها حکایت دارد، نرخ سود رعایت می‌شود.

قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه خودروسازان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز کاملا در چارچوب ضوابط بانک مرکزی حرکت می‌کنند، افزود: اجرای بخشنامه نرخ سود را به شدت و به صورت روزانه در خودروسازان و پیش‌فروش‌های آنها رصد می‌کنیم و هر نرخی که بالاتر از ۱۸ درصد که ترکیبی از نرخ سود سپرده های بلندمدت به علاوه ۴ درصد است، پرداخت شود، تخلف است.

او تصریح کرد: البته قراردادهایی که پیش از بخشنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود میان مردم و خودروسازان منعقد شده و سود مشارکت در آن بالای ۱۸ درصد است، تا بهمن ماه به اتمام می‌رسد و بنابراین، در قراردادهای جدیدی که منعقد می‌شود، هیچ پیش‌فروشی بالاتر از نرخ توافق شده نخواهد بود؛ در غیر این صورت با متخلفان برخورد می‌کنیم.

کمیجانی تاکید کرد: به تازگی ارجاع پرونده تخلف بانکی را به هیات انتظامی نداشته‌ایم که موضوعش، عدم رعایت نرخ سود بانکی باشد.

منبع: مهر

402

کد خبر: 863984

وب گردی

وب گردی