حکم حبس تعزیری ۶ ماه تا ۳ سال ، مجازات قطع بیش از ۳۰  اصله درخت

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: بر اساس قانون قطع بیش از ۳۰ اصله درخت، حبس تعزیری از ۶ ماه تا ۳ سال دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، زهرا صدراعظم نوری در بررسی تخلف زمینی به وسعت حدود 49 هزار مترمربع در منطقه 5 اظهار داشت: با توجه به محتویات پلاک ثبتی و پروانه‌ای که برای این زمین صادر شده است، این موضوع را تأیید می‌کنم که در شهر تهران نگاه زیست‌محیطی حاکم نیست.

وی با اشاره به اینکه در 50 هزار مترمربع، 479 اصله درخت با بن 60 سانتیمتری قطع شده است، گفت: چندین سال زمان می‌برد تا یک درخت به این وضعیت دربیاید و شهردار منطقه وقت چشم خود را نسبت به این موضوع بسته بوده است.

صدراعظم نوری اشاره کرد: بر اساس قانون هر کس عامداً موجب قطع درختان شود، جریمه خواهد شد و درصورتی‌که قطع درخت بیش از 30 اصله باشد، به حبس تعزیری از 6 ماه تا 3 سال محکوم می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: اگر بر اساس قانون در شهر تهران عمل می‌شد، قطعاً شاهد چنین وضعیتی در شهر نبودیم.

به گزارش فارس، در صحن علنی شورای شهر تهران به رأی کمیسیون ماده 7 درباره تخلفات صورت‌گرفته در این زمین مبنی بر جریمه 2 میلیارد و 800 میلیون تومانی و کاشت درختان و همین‌طور معرفی مقصران به دستگاه‌های قضایی اعضای شورای شهر رأی مثبت دادند.

700

کد خبر: 864019

وب گردی

وب گردی