برای ساخت مسکن ۴۷۹ اصله درخت قطع شد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در قطعه‌زمینی به وسعت ۴۹ هزار مترمربع واقع در منطقه ۵ برای ساخت مسکن کارکنان شهرداری تهران، ۴۷۹ اصله درخت قطع شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، در هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش محمد سالاری درباره ملکی در منطقه 5 که رأی کمیسیون ماده 7 را دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه جلسات شورای پنجم به صورت علنی برگزار می‌شود، مقرر شد که پرونده باغات نیز در این جلسه به صورت علنی برگزار شود.

وی ادامه داد: فرآیند تشخیص باغات به این شکل است که املاک و اراضی بیش از 500 متر باید در فرآیند صدور پروانه از سازمان فضای سبز استعلام‌های لازم را دریافت کند و تعداد درختان آن باغ مشخص شود.

وی گفت: باغاتی که از 500 متر تا 2 هزار متر از در کمیسیونی مطرح می‌شود که نماینده سازمان پارک‌ها و فضای سبز و کارشناس شورا نیز در آن کمیسیون حضور دارند.

سالاری بیان داشت: باغات بیش از 2 هزار متر نیز در کمیسیون ماه 7 مستقر در سازمان بوستان‌ها و فضای سبز می‌رود که عضو شورای شهر تهران ریاست سازمان پارک‌ها و فضای سبز و همین‌طور معاونت خدمات شهری در آن کمیسیون حضور دارند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: اگر کسی نسبت به آرای کمیسیون ماده 7 اعتراض داشته باشد تجدیدنظر آن به شورای شهر تهران می‌آید و در آنجا اعضای شورا نظر نهایی را اعلام می‌کنند.

در ادامه سالاری درباره ملکی که تخلف در آن صورت گرفته است، اظهار داشت: این ملک در منطقه 5 و به وسعت حدود 49 هزار مترمربع است که متعلق به تعاونی مسکن شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: پهنه این ملک تا 131 است که در کمیسیون ماده 5 بیش از 6 طبقه را دریافت کرده است و پروانه آن به سال 92 بازمی‌گردد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش اضافه کرد: در هنگام صدور پروانه استعلام از فضای سبز برای این زمینه نشده بود و در سال 94 از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز استعلام گرفتند که بر همین اساس کمیسیون ماده 7 رأی لازم را به این ملک برای دریافت گواهی پایان کار نداده است.

سالاری افزود: بر اساس بررسی‌های کمیسیون‌ ماده 7، 479 اصله درخت در این ملک وجود داشته است که درخت‌های آن از بین رفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس کمیسیون ماده 7، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان این ملک را جریمه کرده‌اند و مقرر شده دو برابر درختان قطع‌شده را مجدداً بکارند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: در حال حاضر 1674 واحد مسکونی در این ملک ساخته شده است که متعلق به کارکنان شهرداری تهران است.

در ادامه افشین حبیب‌زاده در مورد تخلف صورت گرفته در این ملک اظهار داشت: چرا استعلام‌های لازم درباره این ملک صورت نگرفته بود و این تخلفات اتفاق افتاده است؟ نباید بدون توجه به قانون این ساخت‌وسازها صورت می‌گرفت.
706

کد خبر: 864032

وب گردی

وب گردی