رودخانه ها بیش از دریا قربانی می گیرند

در 6 ماهه نخست امسال ۲۲۵ نفر در رودخانه ها غرق شده اند.

به گزارش ایسکانیوز در شش ماهه اول امسال ۷۲۸ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۶۱۸ نفر مرد و ۱۱۰ نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش طی این مدت بیشترین آمار تلفات در استان‌های خوزستان با ۱۱۲، مازندران با ۸۵ و فارس با ۶۳ فوتی ثبت شده است. همچنین در شش ماهه نخست امسال بیشترین آمار مرگ بر اثر غرق‌شدگی با ۱۵۲ فوتی در تیر ماه و کمترین آن با ۸۳ فوتی در اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است.

آمارها نشان می دهد که رودخانه ها بیشتر از دریا قربانی گرفته اند بطوریکه در شش ماهه اول امسال بیشترین غرق‌شدگی در رودخانه‌هاگزارش شده که ۲۲۵ نفر را شامل می شود.

پس از آن دریا با ۱۱۵ (۱۰۳ نفر خارج طرح و ۱۲ نفر در محدوده مجاز)، استخر‌های کشاورزی با ۷۳، کانال‌ها با ۶۶، دریاچه‌های مصنوعی و سد با ۵۶، استخر‌های شنا با ۴۶، چاه با ۲۷، حوض و حوضچه با ۲۰ و دریاچه‌های طبیعی با هشت فوتی در رتبه‌های بعدی آمار تلفات غرق شدگی قرار دارند. در این مدت ۹۲ نفر نیز در سایر مکان‌ها بر اثر غرق‌شدگی جان باخته اند.

لازم به ذکر است؛ آمار تلفات غرق‌شدگی در شهریور ماه امسال ۱۲۹ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

705

کد خبر: 864050

وب گردی

وب گردی