پایان اختلاف 13ساله دو طایفه در نیکشهر

فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: 2 طایفه «بلوچ و درزاده» ساکن این شهرستان پس از 13 سال اختلاف و درگیری با یکدیگر با پیگیری و وساطت مسئولان و ریش سفیدان روز سه شنبه به اختلافات خود پایان دادند و صلح و آشتی بین آنان برقرار شد.

به گزارش ایسکانیوز،صاحب گل صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 طایفه از سال 83 تاکنون دچار اختلاف شدید بودند به طوری که در این مدت پنج نفر از طرفین کشته و 2 نفر نیز زخمی شدند.
وی ادامه داد: با ارشاد و راهنمایی شورای تامین شهرستان نیکشهر و معتمدان و ریش سفیدان امروز همه کدورت ها و دشمنی ها در محل فرمانداری شهرستان پایان یافت و صلح و سازش بین طرفین برقرار شد.
فرماندار نیکشهر تاکید کرد: رویکرد شورای تامین در این شهرستان همواره بر مبنای حفظ امنیت و نظم اجتماعی و رفع اختلافات با برقراری صلح و سازش بین افراد جامعه است.
شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان و در فاصله 540 کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده و طوایف مختلفی در آن سکونت دارند.
مردم مومن و خداجوی این شهرستان که بیشتر آنان از اقوام بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان هستند در طول سالهای دفاع مقدس و پس از آن نیز نقش مهمی در حفظ کیان میهن اسلامی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اند.

902/900

کد خبر: 864091

وب گردی

وب گردی