اخوت: سرمربی تیم امید چند روز دیگر انتخاب می شود/ برای انتخاب سرمربی خارجی با موانع روبه‌رو هستیم/ نباید استقلال و پرسپولیس را خصولتی کنیم

سرپرست تیم فوتبال امید ایران در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و از انتخاب سرمربی جدید این تیم ظرف چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، حسین اخوت، سرپرست تیم فوتبال امید ایران با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات، در خصوص حضور در این نمایشگاه اظهار داشت: خداوند این توفیق را به من داده که در چند سال اخیر به نمایشگاه مطبوعات بیایم و شما عزیزان را از نزدیک ملاقات کرده و از نزدیک فعالیت شما و دیگر همکاران تان را از نزدیک رصد کنم. خسته نباشید و خدا قوت به شما می گویم که سعی می کنید اخبار صحیح را به گوش مردم برسانید.

وی درباره وضعیت تیم فوتبال امید ایران گفت: در آخرین جلسه ای که با محمدرضا ساکت (دبیرکل فدراسیون فوتبال) داشتم، فکر می کنم برابر با صحبت ها و برنامه ریزی های ایشان، ظرف چند روز آینده جلسه تعیین سرمربی تیم امید توسط کمیته فنی برگزار می شود و اتفاقات خوبی می افتد. ان شاء الله یک فرد شایسته به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب خواهد شد.

سرپرست تیم فوتبال امید در مورد احتمال انتخاب سرمربی خارجی برای این تیم تصریح کرد: فدراسیون چنین قصدی را ندارد اما مشکلاتی از جمله مسائل مالی را جزو موانع مهم بر سراه تحقق این اتفاق دانست. برنامه ریزی های AFC هم دیگر مشکل ماست. در واقع هر فردی که سرمربی تیم امید شود چه داخلی و چه خارجی با این موانع برخورد می کند. فکر می کنم با توجه به شرایط فعلی و تداخل برنامه تیم ملی با تیم امید در راه جام جهانی روسیه، یک مربی ایرانی انتخاب بهتری خواهد بود چون با فضای فوتبال ما آشنایی دارد.

اخوت در خصوص شایعه حضور عباس چمنیان، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران که شگفتی ساز جام جهانی هند بود، روی نیمکت تیم امید تأکید کرد: در نهایت کمیته فنی تصمیم می گیرد. من در جریان انتخاب آقای چمنیان نیستم اما همان طور که گفتم صحبت ها باید در کمیته فنی جمع بندی شود. ان شاءالله در چند روز آینده سرمربی جدید انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به وعده وزیر ورزش و جوانان برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: صحبت هایی مبنی بر حذف باشگاه های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا مطرح شد که خدا را شکر فدراسیون توانست چند روز دیگر مهلت بگیرد. ما سال هاست قصد حرکت به سمت خصوصی سازی این دو باشگاه را داریم اما نتوانسته ایم که در این مسائل فنی و سیاسی نقش دارند. دو حالت در این میان وجود دارد. اگر می خواهیم باشگاه ها را مانند گذشته به صورت دولتی اداره کنیم، همیشه دست این باشگاه ها به سمت دولت دراز خواهد بود.

سرپرست تیم فوتبال امید ایران تصریح کرد: اگر هم بخواهیم مثل برخی شرکت ها که به جای خصوصی شدن، خصولتی شده اند با استقلال و پرسپولیس برخورد کنیم یا این باشگاه ها را دست افراد غیر کاردان بدهیم، آنها را نابود کرده ایم. وزارت ورزش باید راهکارهای را پیش بینی کند تا متقاضیان خرید استقلال و پرسپولیس از همه نظر صلاحیت لازم و پشتوانه اقتصادی مناسب را داشته باشند. کسی که بخواهد فقط باشگاه را بدون برنامه بلند مدت بخرد یا صلاحیت امنیتی، اخلاقی و اقتصادی نداشته باشد، به هیچ عنوان شایستگی ندارد و واگذاری استقلال و پرسولیس به چنین افرادی بزرگ‌ترین اشتباه است.

اخوت در پایان، در خصوص وضعیت استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر گفت: اگر می خواهید یک تیم را به خوبی تحلیل کنید باید ببینید در ابتدای فصل چگونه بسته شده است. یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس ثبات در کادر فنی و مدیریت است. این ثبات باعث شده پرسپولیس سال به سال بهتر شود و نقاط ضعف خود را مرتفع کند. از سوی دیگر استقلال در ابتدای فصل با سلیقه مربی دیگری بسته شد و حالا در اختیار مربی متفاوتی است. قطعا این تعارض به ضرر تیم تمام می شود. ما زمانی می توانیم از سرمربی توقع داشته باشیم که تیم را با نظر و سلیقه خودش بسته باشد. تیم بستن یک هنر محسوب می شود و اگر تیمی خوب بسته شود، حتی با یک مربی ضعیف هم موفق خواهد شد. فکر می کنم زمان می برد تا استقلال جا بیفتد و بتواند پا به پای پرسپولیس حرکت کرده و کیفیت خود را نشان دهد.

604

کد خبر: 864106

وب گردی

وب گردی